سردار جلالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

آزمایشگاه‌های بیولوژیک مخفی آمریکا باید به جهان پاسخگو باشند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره ساخت آزمایشگاه‌های سطح ۳ در کشور توضیح داد.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در سطح منطقه اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بیولوژیک پیشرفته که به عنوان آزمایشگاه‌های سطح ۳ و سطح ۴ شناخته می‌شوند قادرند ویروس‌ها را دست‌کاری و آن را به سلاح (bio weapon) تبدیل کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در حال حاضر اطراف ایران، روسیه و چین نزدیک به ۲۵ آزمایشگاه سطح ۴ درقالب یک برنامه همکاری بیولوژیک با محوریت آمریکا وجود دارد که فعالیت‌های مخفیانه و خارج از نظارت دستگاه‌های بین الملل انجام می‌دهند.

وی افزود: پاندمی کرونا تجربه و تلنگر خوبی است تا اجماعی در جامعه جهانی به وجود بیاید تا این آزمایشگاه تحت نظارت بین المللی قرار گرفته و گزارش فعالیت سالیانه، ماهیانه و یا فصلی این مراکز به جوامع بین المللی ارائه شود. این اقدام در صورت عملی شدن می‌تواند تا حد زیادی نقشی بازدارنده برای فعالیت‌های غیرقانونی و خطرآفرین این آزمایشگاه‌ها ایفا کند.

سردار جلالی ادامه داد: در گذشته آزمایشگاه‌های کشور در حوزه دام و انسان عمدتا بر سطح ایمنی ۲ متمرکز بوده است که خوشبختانه سازمان پدافند غیرعامل کشور با همکاری وزارت دفاع توانسته‌اند آزمایشگاه سطح ۳ را در حوزه انسان و دام ایجاد کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: نخستین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی کشور در پاییز سال ۱۳۹۸ با مشارکت سازمان پدافند غیرعامل کشور تحویل انستیتو پاستور ایران شد و دومین آزمایشگاه سطح ۳ ایمنی زیستی سیار کشور نیز در اختیار موسسه سرم سازی رازی قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از ضعف‌های کشور، با وجود سابقه و قدمت یک صد ساله تولید واکسن در ایران، فقدان آزمایشگاه‌های سطح ۳ ایمنی زیستی بود.

سردار جلالی ادامه داد: این نوع آزمایشگاه‌ها، با توجه به کاربرد‌های مختلف، ارزشی بسیار مهم و حیاتی دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۵۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
سردار عزیز: سالیان متمادی است که ارتش سنتکام آمریکا با این شیوه آشناست ویروس های مرگباری مانند: آبولا - سارس - جنون گاوی -.........که همیشه مرکز آزمایشات انسانی آن در قاره پهناور آفریقاست و کشورهای جهان سومی که با نیروهای ناتو در حال جنگ هستند.....
راستی سردار ارتش آمریکا در پایگاه عین الاسد چه چیز خطرناکی را نگهداری میکرد؟ که پس از.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
درود برسردارعزیز .بسیار نکته مهم وحساس وواقعیتی که متاسفانه گاهی بعضیا حتما باید اگاه بشن و به جد وقاطع بایدپیگیری شود .انواع بیماری های حیوانی .اتفاقات عجیب وویروسهای ناشناخته وو...بسیارجنایتهای ضدبشری که ازهمین ازمایشگاه های ضدانسانیت وبشر مخفیانه وطی سالهست که مرموز وسری وپنهان مانده انشاالله با جدیت قاطع وپیگیری قدرتمند این لانه های خباثت دوران وعالم بشریت رسوا ونابودگردند .خدا حفظ وموفقتون کنه یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
کرونارو چین ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
آزمایشگاه های سطح 3 و 4 گفتین یعنی چه؟؟؟؟
ببخشیدا
بلد نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
چه کشورهایی هستند که گذاشتن این یانکیها دراین آزمایشگاهها اینکارها رو کنند باید هرچه سریعتر مردم این کشورهاانها روبیرون کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
ما هم سطح ۳ و ۴ میخوایم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
و مکرو مکرالله خدایا شر انها را به خودشان برگردان پیش از ان که عملی انجام دهند یا امام زمان این دنیا بی تو به سر نمیشود اخه بنی ادم چقدر باید تو این دنیا بمونه الغوث الغوث الغوث هر چی میگذرد فتنه بلا درد همگی بیشتر و پیچیده تر میشه یعنی ادم چقدر میخاد پیش بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
فقط بدانید آمریکایی ها برنامه مفصلی برای تحت کنترل در آوردن جوامع بشری با تجربه ویروسهای رایانه ای تدارک دیده اند
آخرین اخبار