دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان مرکزی افتتاح شد

درمراسمی اولین دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی در ساوه استان مرکزی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اولین دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی در شهرستان ساوه راه اندازی شد تا با اجرای این طرح، مزیت‌های مختلف نقاط مختلف استان مرکزی شناسایی و نسبت به معرفی آن‌ها اقدام  شود.

شهرجردی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این طرح کمک به اشتغال متقاضیان است گفت: امیدواریم با راه اندازی دبیر خانه‌های منطقه‌ای که اولین آن‌ها در ساوه و زرندیه است، بتوانیم در راستای شناسایی، غربالگری و اتصال آن‌ها به بازار، به وظایف ذاتی خود در این زمینه عمل کنیم.

شهرجردی افزود: ظرفیت اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی، بالغ بر ۲ هزار نفر در نظر گرفته شده که تا به امروز حدود هزار و۱۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

او با اشاره به اجرای این طرح در سه فاز اضافه کرد: اولین فاز اجرای این طرح، شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های هر منطقه است که خوشبختانه در استان مرکزی به صورت کامل انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: در فاز دوم توانمندسازی است و مشاوران این طرح در جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون در کنار متقاضیان قرار می‌گیرند و مشاوره‌هایی را به منظور شناسایی توانمندی‌ها و غربالگری متقاضیان انجام می‌دهند.

او ادامه داد: فاز سوم را مهمترین فاز اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در این فاز امید است بتوانیم با توانمندسازی متقاضیان آن‌ها را به بازار متصل کنیم و بتوانیم گام موثری را در راستای اشتغال متقاضیان برداریم.

آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم گفت: برای اجرای این طرح ملی تفاهم نامه‌ی مشترکی بین وزارت کار، جهاد دانشگاهی و صندوق کارآفرینی امید اجرا شده است.

آبایی افزود: برای اجرای این خبر داد و گفت: از سال ۱۳۸۹ قانون مشاغل خانگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از آن زمان تاکنون در استان مرکزی ۲۶ هزار مجوز در ۳۰۳ عنوان شغلی صادر شده است

او اضافه کرد: برای مشاغل خانگی هر ساله تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود که سهم امسال استان مرکزی در این زمینه بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال است که به ازای هر شغلی که در این زمینه ایجاد شود، حداکثر به میزان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات، به صورت قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: هم افزایی و تعامل در بین سازمان‌های مختلف، می‌تواند به بهره برداری مناسب طرح ملی مشاغل خانگی در کشور کمک کند.

حجت الاسلام سبزی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌ی آموزش و توانمند سازی اقشار مختلف جامعه و توسعه‌ی مشاغل خانگی، باید به اقتصاد خانوار‌ها کمک کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.