احسانی: هزینه‌ها، تکواندوکاران را به مسافرکشی سوق داده است/ بهتر است فعلا لیگ آغاز نشود

بازیکن تیم تکواندوی دانشگاه آزاد گفت: رقم پایین قرارداد‌های لیگ، بازیکنان تکواندو را به سمت مسافرکشی سوق داده است.

سید حسین احسانی بازیکن تیم تکواندوی دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در پاسخ به این سوال که آیا با برگزاری لیگ موافق است یا خیر، اظهار کرد: از طرفی بحث مالی برای مربیان و بازیکنانی مطرح می شود که برای ارتزاق چشم به لیگ دوخته اند، اما در این شرایط کرونایی ممکن است اگر یک نفر ناقل باشد همه را آلوده کند و فاجعه رخ بدهد. بهتر است لیگ امسال برگزار نشود.  

او درباره احتمال کاهش رقم قرارداد‌ها در لیگ تکواندو اظهار کرد: من به عنوان نماینده همه قهرمانان نظرم را می‌گویم. قرارداد‌ها چند سالی است به قیمت پایین بسته می‌شود و همین مقدار کم، گره‌ای از مشکلات تکواندوکاران باز نمی‌کند. امسال هم به واسطه فشرده برگزار شدن مسابقات قرار است مبالغ با کاهش چشمگیری مواجه شود که برای بازیکنان، بازی کردن به صرفه نخواهد بود.

احسانی در ادامه بیان کرد: با بسته شدن باشگاه‌ها بازیکنان قهرمان برای گذران زندگی روی به مسافرکشی آورده بودند که از نظر آن‌ها پول خوبی در می‌آوردند. این اتفاق شایسته تکواندو نیست و همه تلاشمان را کردیم تا پرچم کشورمان را بالا ببریم. از یک جایی به بعد بازیکنان با هر عشقی که به ورزششان دارند، به پول نیازمند می‌شوند. تکواندوکاران مرفه بی درد نیستند و به پول در لیگ برتر چشم دوخته اند. همه قهرمانان باید در این زمینه هم صدا باشند.

او همچنین گفت: من همچنان با دانشگاه آزاد قرارداد دارم و مطمئن هستم تیم‌ها به بازیکنان رقمی را پیشنهاد می‌دهند که پول ایاب و ذهاب هم نمی‌شود. همه رشته‌ها در بالا بردن رقم قرارداد‌ها پیشرفت داشتند، اما در تکواندو اینطور نبوده است. خجالت می‌کشیم بگوییم قراردادمان ۳۰ میلیون است و این اتفاق حق قهرمانان نیست. این رقم قرارداد‌ها بی احترامی به جامعه تکواندو است. دل پری از تکواندو داریم که در قالب یک مصاحبه نمی‌گنجد.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.