رای الیوم گزارش داد:

اعزام مخفیانه هیئت آمریکایی به دمشق، اعتراف آمریکا به مشروعیت دولت سوریه

اقدام آمریکا در اعزام مخفیانه هیئتی مذاکره‌کننده به دمشق، اعتراف واشنگتن به مشروعیت دولت سوریه و عقب‌نشینی در مقابل آن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می‌شود در یادداشت خود آورده است: می‌توان بدون کوچکترین شکی گفت که هفته جاری که رو به پایان است هفته‌ای سوری بود که با اعتراف مقامات رسمی آمریکا در مورد ارسال دو فرستاده به دمشق برای گشودن کانال‌های گفتگو تحت پوشش آزادسازی شش آمریکایی بازداشت شده شروع شد. این اقدام بعد از آغاز پرواز‌های سوریه به قطر و امارات صورت گرفت و در نهایت بیش از سه میلیون بشکه مشتقات نفتی به ویژه بنزین با ورود از طریق کشتی‌هایی که در بندر بانیاس در شمال لنگر انداختند تحریم آمریکا و اروپا و قانون سزار را در هم شکست.

کسانی که از پایتخت سوریه می‌آیند با طول و تفصیل درباره دو امر اساسی صحبت می‌کنند که انعکاس‌دهنده میزان رنج فزاینده ملت سوریه تحت تحریم است، نخست انتشار ویروس کرونا آن هم با توجه به نبود دارو و مراقبت‌های پزشکی با توجه به قهر کشور‌های عربی و توطئه آمریکا و غرب، دوم تشکیل ستون‌هایی از صف خودرو‌ها که گاه به چندین کیلومتر می‌رسد مقابل پمپ‌بنزین‌ها به علت کمبود سوخت.

تاسف‌بار است که ملت سوریه از این مشکل و مشکلات بسیار دیگر رنج می‌برند در حالی که عرب‌ها از ثروتمندترین کشور‌های جهان از نظر مالی و ذخایر و تولید و صادرات نفت به شمار می‌آیند و حتی همسایه‌های عرب سوریه به غیر از لبنان از دولت و مردمی که در چهار جنگ برای دفاع از خود و کرامتشان هزاران شهید تقدیم کردند، روی گردانده‌اند.


بیشتر بخوانید:


عرب‌ها این روز‌ها به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل مشغول هستند و به شکلی موثر در تحریم سوریه مشارکت دارند همان گونه که در طول ده سال گذشته در طرح ویران‌سازی و تجزیه خاک آن شرکت داشته اند و سوری‌های مقاوم غیر از ایران حامی دیگری به خود ندیدند که از کشورشان دفاع کند و تحریم اعمال شده ضد آن‌ها را بشکند آن هم در شرایطی که خود بیش از ۴۰ سال است تحت تحریمی شدیدتر قرار دارد و تازه بعد از همه این‌ها برخی غرض‌ورزان همسو با جبهه مخالف می‌گویند چرا سوریه با ایران ائتلاف می‌کند و پیشنهاد ده‌ها میلیارد دلاری در ازای دور شدن از آن را نمی‌پذیرد؟

سردبیر رای الیوم در ادامه نوشت: این که ترامپ دو فرستاده از بین مهمترین معاونانش را مخفیانه به دمشق می‌فرستد و قبل از آن نامه‌ای دست‌نویس به بشار اسد، همتای سوری خود، ارسال می‌کند تا قرارداد‌ها و کاهش تحریم را در ازای آزادی آن عده که با اتهامات مختلف از جمله جاسوسی در زندان‌های سوریه هستند پیشنهاد بدهد و در برابر رای‌دهندگان به این اقدام خود افتخار کند و شانس پیروزی خودش را افزایش دهد‏، این یعنی این که او در بحران قرار دارد و اوست که باید عقب‌نشینی کند و به مشروعیت و پیروزی دشمن خود اعتراف کند، دشمنی که بیش از ۷۰ کشور را علیه آن بسیج و بیش از ۹۰ میلیارد دلار از اموال رای‌دهندگان آمریکایی به علاوه صد‌ها میلیارد دیگر از اموال کشور‌های عربی را برای سرنگونی آن صرف کرد.

توطئه آمریکا علیه ملت‌های عربی که مضمون نامه‌های الکترونیکی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا، جزئیات آن را مورد تاکید قرار داد به لطف پایداری ارتش عربی سوریه و فداکاری و وفاداری دوستان و در راس آن‌ها ایران و روسیه و حزب‌الله لبنان شکست خورده است.

دو فرستاده آمریکایی بدون آن که حتی یک زندانی آمریکایی آزاد شود بازگشتند، زیرا سرلشکر علی المملوک، مذاکره‌کننده سوری، که مذاکرات در دفتر او انجام شد به آن دو با قاطعیت گفت که نه مذاکراتی در کار است و نه آزادی زندانیان مگر بعد از عقب‌نشینی همه نیرو‌های آمریکایی از خاک سوریه در شمال و شرق کشور، محل وجود میدان‌های گازی و نفتی، عقب‌نشینی کنند.

در انتهای این مطلب آمده است: بله امت ما این روز‌ها به سبب سیطره‌جویی آمریکا از یک سو و شتابزدگی خفت بار و خجالت‌آور کشور‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر از سوی دیگر در شرایطی دشوار به سر می‌برد، اما این مرحله گذراست که هرچقدر هم طول بکشد به پایان خواهد رسید و مقاومت مقامات و ملت سوریه بهترین مثال در این زمینه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
ما چرا خوشحال باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
مقاومت اسلامی پیروز است ، انشاءالله.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۱۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
جناب عبدالباری عطوان عزیز: روزی را خواهیم دید و شاهد روزی خواهیم بود که امت واحده با یدی واحده و با لوائی واحد در منطقه سروری کند اما بشرطی و شروطها و آن این است که در آسمان و زمین و دریا کشورهای محورمقاومت با هم متحد شوند و تجاوز به یکی تجاوز به تمام مرزهای کشورهای محورمقاومت تلقی شود همدستی تکفیری ها و وهابی ها و داعش و القاعده که همگی توسط شیطان بزرگ آمریکا هدایت و رهبری میشود را به چالش بکشند و شاهرگ حیاتی طمع جهانخواران صهیونیست اسرائیلی را که از حنجره سلاطین عرب بیرون زده و مفتخر به مدال گاوان شیرده ترامپ هستند با این اتحاد قطع شود و عادی سازی روابط با اسرائیل تبدیل به عذاب دائمی گاوان شیرده ترامپ شود انشاء الله تعالی ماشاء الله تعالی........
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۱۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
مخاطب گرامی با تشکر از صبوری شما، لطفا در هنگام ارسال نظرات خود، گزینه ارسال را فقط یک بار فشار دهید و مطمئن باشید نظر شما ارسال و بررسی خواهد شد. بدیهی است ارسال چندباره نظرات موجب تعویق در انتشار آن‌ها می‌شود.
آخرین اخبار