انتقاد اردوغان از اقدامات اسلام‌ستیزانه دولت آلمان

رئیس‌جمهور ترکیه حمله پلیس آلمان به یک مسجد را قبیح و برخلاف اصول آزادی عقاید و مذهب دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور ترکیه اقدام پلیس آلمان در حمله به مسجدی در این کشور را به باد انتقاد گرفت.

رجب طیب اردوغان روز جمعه اعلام کرد حمله پلیس آلمان به مسجدی در این کشور نژادپرستانه و برخلاف اصول آزادی و حرکتی ضد اسلامی است. رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد در حالی که اروپا سالهاست خود را مهد دموکراسی، حقوق بشر و آزادی می‌داند، اما به مکان ستیز علیه تنوع عقاید بدل شده است.

رئیس جمهور ترکیه ضمن تقبیح اقدام ضد اسلامی پلیس آلمان افزود نمی‌توان به هر بهانه‌ای حرمت یک مکان مقدس را زیر پا گذاشت. وی تاکید کرد آنکارا با هر گونه نژادپرستی و نفرت پراکنی و ستیز با اسلام در سراسر دنیا مقابله می‌کند.

اردوغان پیشتر نیز برخی کشور‌های غربی را به دلیل سیاست‌های اسلام هراسی مورد انتقاد قرار داد و گفت که چنین اقداماتی به وسیله‌ای مفید برای پوشاندن شکست‌های آن‌ها تبدیل شده است. وی اقدامات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را در واقع هدف قرار دادن اسلام و مسلمانان دانست و سیاست‌های او را اسلام ستیزانه قلمداد کرد.

پلیس آلمان به تازگی با ادعای تحقیقات در مورد یک پرونده تخلفات مالی به مسجد مولانا یورش برد. یورش ۱۵۰ مامور پلیس به مسجد در حین اقامه نماز صبح و تردد آن‌ها در صحن مسجد با چکمه واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار