صادرات بیش از ۱۴۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ هزارتن کالای ایرانی در ۷ ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی گفت: این میزان کالا توسط ۶ هزارو ۲۰۶ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۳۶ هزار تن کالا توسط ۵ هزارو ۹۸۸ دستگاه کامیون ایرانی و ۴ هزارو ۷۱۶ تن کالا توسط ۲۱۸ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

او افزود: محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما را عمده کالا‌های صادر شده ایرانی عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را بیان کرد و گفت: در مدت یاد شده ۱۱۰ هزارو ۶۲۳ تن کالا توسط ۴ هزارو ۷۳۴ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی تصریح کرد: آب معدنی، برنج، گچ، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، ام دی اف، نئوپان، سیمان، نمک، پروفیل، هیدروکربن و بیسکویت عمده‌ترین کالا‌های ترانزیت خروجی شده هستند.

او گندزدایی و ضدعفونی مرتب پایانه مرزی بیله سوار را با هدف مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: به دلیل شیوع این ویروس منحوس تردد مسافر از پایانه مرزی ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار