تثبیت بیش از ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی در مهاباد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از تثبیت و جانمایی بیش از ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

مجید پاتو رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مهاباد تثبیت و جانمایی شده که از این تعداد ۴۵ هزار هکتار سنددار و ۶۰ هزار هکتار تبدیل به اسناد دفترچه‌ای شده اند.

پاتو مهمترین هدف از اجرای طرح کاداستر را جلوگیری از زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی، رفع تخلفات و تصرفات و تثبیت مالکیت دولت دانست و افزود: براساس قانون جامع حدنگار (کاداستر) و ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به تهیه حدنگاری و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی اقدام کند.


بیشتر بخوانید


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد تصریح کرد: با صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی، علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

کاداستر منابع طبیعی عبارت است از نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد، که بر اساس تشخیص سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و باید در محدوده‌های ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه نوع پوشش گیاهی در محدوده منابع ملی سند صادر شود.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.