واکنش سازمان محیط زیست به تبلیغ زنبور عسل وحشی در فضای مجازی

زنبور عسل وحشی به جهت نقش بسیار مهمی که در گرده افشانی دارد، جزء مهم‌ترین گونه‌های جانوری کشورمان محسوب می‌شود که متأسفانه این روزها در معرض خطر انقراض است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عسل کوهی یا عسل زنبور وحشی، عسلی است که توسط زنبور وحشی به صورت طبیعی و بدون دخالت انسان تولید می‌شود، عسلی که این روز‌ها تبلیغات زیادی از خواص آن در فضای مجازی منتشر می‌شود و بسیاری از سلبریتی‌ها در صفحات مجازی خود، شهروندان را به استفاده از زنبور عسل وحشی توصیه می‌کنند، اما فارغ از اینکه برداشت عسل زنبور وحشی قاچاق محسوب شده و به مرور زمان این گونه ارزشمند در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

زنبور عسل وحشی به جهت نقش بسیار مهمی که در گرده افشانی گیاهان و درختان دارد، از مهم‌ترین گونه‌های جانوری طبیعت کشورمان محسوب می‌شود که متأسفانه به دلیل برداشت عجیب و بی رحمانه‌ آن توسط برخی از افراد، در حال حاضر نسل این گونه در خطر انقراض قرار گرفته است.

موم عسل وحشی به صورت خودبافت و کاملا توسط زنبور تولید می‌شود، در حالی که در عسل‌های طبیعی و ارگانیک و غیره موم توسط زنبور تولید نمی‌شود، بلکه توسط زنبور دار در اختیار زنبور گذاشته می‌شود.

صدای نگرانی‌ها درباره خطر انقراض زنبور وحشی به گوش سازمان محیط زیست رسید که در پی آن این سازمان برداشت عسل از کندو‌های زنبور‌های عسل وحشی را غیرقانونی اعلام کرد. همچنین عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تبلیغ زنبور عسل وحشی توسط یکی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از حرکت هنرمندان و سلبریتی‌ها در راستای حفظ محیط زیست و حفاظت گونه‌های وحشی استقبال می‌کند، اما رفتار آنان نباید به ضد حیات وحش تبدیل شود.

کلانتری گفت: از همه هنرمندان درخواست دارم تا با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست از ما حمایت کنند، چراکه حمایت از حیات وحش کار بدی نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار