امام جمعه یزد؛

کشور ظرفیت خودکفایی در تولید خوراک دام را دارد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از ربط دادن تمام گرانی‌های محصولات دامی به کمبود نهاده‌های دامی گفت: کشور ظرفیت خودکفایی در تولید خوراک دام را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد در نشست ستاد راهبری سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه الان زمان انجام کار‌های حاشیه‌ای نیست اظهار داشت: در شرایط فعلی یک سری فعالیت‌ها و کار‌ها هست که باید انجام شود تا به سرعت مشکلات کشور برطرف شود.

او  رفع وابستگی به خارج از کشور در عرصه‌های مختلف را یکی از این موارد دانست و عنوان کرد: موارد بسیاری هست که در جامعه ما توان تولید و خودکفایی آن وجود دارد، ولی متاسفانه در ارتباط با آن کوتاهی‌های فراوانی صورت می‌گیرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نمونه این موارد در بحث تولید خوراک دام است که در حال حاضر گوشت، شیر، مرغ، تخم مرغ، ماهی و هر چیز دیگری که گران می‌شود آن را به خوراک دام نسبت می‌دهند و مردم باید گران فروشی‌های بی حد را تحمل کنند.

ناصری یزدی بیان کرد: خوراک دام عمدتا از جو، سویا، کنجاله و ذرت تشکیل شده که واقعا می‌توان به راحتی با یک اقدام و روحیه جهادی زمینه‌ تولید آن را فراهم کرده و نیاز کل کشور را تامین کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: برخی از مناطق کشور به دلیل کم آبی نمی‌توانند اقدام به کشاورزی در این سطح کنند، ولی استان‌هایی از جمله چهارمحال و بختیاری، شیراز و برخی نقاط اصفهان واقعا می‌توانند به قطب تولید چنین محصولاتی تبدیل شده و بار زیادی از دوش مردم بردارند.

او افزود: متاسفانه در این زمینه کوتاهی‌های فراوانی صورت می‌گیرد و همین کوتاهی‌ها سبب شده که مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آید و در کنار آن وابستگی‌ها به خارج از کشور ادامه دار شود.

امام جمعه یزد یکی از مهمترین دلایل این مشکلات را سبک اشتباه آموزشی در ایران دانست و عنوان کرد: تا زمانی که ما تفکر، تعقل و تدین را در سبک آموزشی خود وارد نکنیم، قطعا نمی‌توان انتظار رفع همه مشکلات را داشته باشیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار