استان فارس در وضعیت هشدار کرونا/۱۹ شهرستان در وضعیت قرمز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس در وضعیت هشدار است، و ۱۹ شهرستان در استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در فارس در استودیو سلامت دانشگاه با بیان اینکه استان فارس در وضعیت هشدار قرار دارد، اظهار کرد: ۱۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان زرد و ۳ شهرستان در وضعیت احتیاط یا سفید به سر می‌برند.

او ادامه داد: ۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی در فارس به هزار و ۲۷۱ نفر رسیده است.

همتی تصریح کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۳۴۴ هزار و ۹۷۸ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۷۶ هزار و ۴۷۵ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان فارس را ۶۴ هزار و ۲۴۳ نفر اعلام کرد.
این مقام مسئول افزود: هم اکنون هزار و ۱۶۵ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

او با توجه به افزایش تعداد ابتلا، بستری و فوت بر اثر بیماری کرونا در فارس، از مردم استان خواست تا با استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، شست و شوی دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، در این بحران مجموعه سلامت را یاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
روستا مارا گاز کشی کنید ممنون