کرونا بی‌ترمز می‌تازد؛

نگرانی اروپایی‌ها از پرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها با بیماران کرونایی

افزایش شیوع بیماری کرونا در اروپا این نگرانی را در میان مقامات به وجود آورده است که تخت‌های بیمارستان‌ها با این بیماران پر شوند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، دولت‌های اروپایی درباره افزایش نگران کننده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق تا غرب این قاره هشدار داده اند.

موج دوم پائیزی شیوع کرونا این تهدید را به همراه دارد که تخت‌های بیمارستان‌ها پر شوند و تعداد افرادی که در هفته‌های آینده جان خود را از دست می‌دهند افزایش یابد.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا وضع بیماران کرونایی را وخیم خواند. وی این سخنان را یک روز پس از آن بیان کرد که روز پیش از آن حدود ۲۱ هزار نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شدند. فرانسه نیز مدت زمان ممنوعیت رفت و آمد را از نیمه شب جمعه تمدید کرد.

«ژان کاستکس» نخست وزیر فرانسه که کشورش اعلام کرد ۴۱ هزار و ۶۲۲ نفر در مدت ۲۴ ساعت به کرونا مبتلا شده اند نیز گفت هفته‌های آینده بسیار پر کار خواهند بود.

تخت‌های بیمارستان‌ها در شهر‌های شمالی از جمله تورکان در شمال فرانسه پر شده اند. مسئولان شروع به انتقال بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های مختلف کرده اند. مسئولان بخش درمانی فرانسه اعلام کردند بیش از ۱۴ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این کشور بستری شده اند. از این تعداد، ۲۳۱۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند که این نشان میدهد حدود نیمی از تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه در فرانسه در اختیار مبتلایان به کرونا قرار دارند. جان سپردن ۱۶۵ فرد دیگر مبتلا به ویروس کرونا در روز پنجشنبه گزارش شده و مجموع تعداد جان باختگان به ۳۴ هزار و ۲۱۰ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان برای دومین روز به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار