تعطیلی یک هفته‌ای پنج شهرستان استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از تعطیلی یک هفته‌ای پنج شهرستان استان و کاهش ساعت کاری ادارات دیگر شهرستان‌های استان به منظور مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : ادارات دولتی و بازار شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، هرسین، گیلانغرب، جوانرود و سرپل‌هاب، از روز دوشنبه (پنجم آبان) به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

او گفت : فرمانداران این شهرستان‌ها موظف به حضور در محل کار و نظارت جدی بر اجرای این مصوبه خواهند بود.

بازوند افزود: خبازی‌ها و صنوفی که مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند، مراکز درمانی و دستگاه‌های خدمات‌رسان از این مصوبه مستثنی هستند.

استاندار کرمانشاه افزود: نیرو‌های نظامی و انتظامی هم تابع سلسله مقررات خودشان هستند.

او ادامه داد: در دیگر شهرستان‌های استان، از جمله شهرستان کرمانشاه، ساعت کار ادارات از هشت صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود.

بازوند به دیگر محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای مقابله با کرونا در استان اشاره کرد و گفت: تعطیلی آرامستان‌های استان، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، رستورانها، نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی، تالار‌های پذیرایی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌ه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌های علمی، استخر‌های سرپوشیده، سینماها، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی‌ها، مشاورین املاک، نمایشگاه‌های اتومبیل و بازار زرگر‌ها از جمله این محدودیت‌ها است.

او گفت: طی این مدت نماز جمعه هم برپا نخواهد شد و برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی نیز در سطح استان ممنوع است.

بازوند افزود: این محدودیت‌ها فعلا به مدت یک هفته اعمال می‌شود و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

او ادامه داد: البته ما تقاضای تعطیلی دو هفته‌ای کل استان را داده بودیم که با آن موافقت نشد، همچنین ۳۲ محدودیت را پیشنهاد داده بودیم که با برخی از آن‌ها موافقت شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان به لحاظ شرایط کرونا وضعیت خوبی ندارد، گفت: نزدیک به ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و اگر وضع به همین روال پیش برود باید شاهد بستری بیماران در راهرو بیمارستان‌ها و یا نقاهتگاه‌ها باشیم.

او با بیان اینکه مبارزه با این بیماری نیازمند مشارکت و همراهی مردم است، ادامه داد: مردم استان در پیک اول و دوم بیماری رعایت خوبی داشتند، اما متاسفانه در پیک سوم میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ازسوی مردم خوب نیست و ادامه این روند استان را با خسارات سنگین جانی و اقتصادی مواجه می‌کند.

بازوند با بیان اینکه طی روز‌های اخیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم بهتر شده، افزود: به افرادی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند نباید از سوی ادارات، صنوف و... خدماتی ارائه شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار