تجهیز ۵۴۲ هکتار از اراضی آبی شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴۲ هکتار از اراضی آبی شهرستان کرمانشاه به سیستم‌های نوین (تحت فشار) تجهیز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۹۵۳ هکتار از اراضی حوزه این شهرستان به منظور اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار مورد مطالعه قرار گرفته ضمن اینکه بیش از ۵۴۰ هکتار از این طرح‌های مطالعه شده در جلسات کمیته آب و خاک شهرستان کرمانشاه مصوب و جهت اخذ یارانه به مدیریت آب و خاک سازمان و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی معرفی گردیده اند.

او گفت : تعداد طرح‌های در دست اجرای این مدیریت از ابتدای سال ۸۷۰ هکتار، که تاکنون ۵۴۰ هکتار آن در قالب بیش از ۶۷ طرح، مراحل اجرایی آن‌ها به اتمام رسیده و تحویل بهره برداران گردیده و مابقی در دست اجرا است.

دارایی با اشاره به اینکه شهرستان کرمانشاه ۸۰ هزار هکتار زمین آبی وجود دارد افزود: در این شهرستان تا کنون موفق شده ایم حدود ۲۷۷۵۵ هکتار از اراضی این شهرستان را مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری کنیم.

او صرفه جویی مصرف آب، افزایش بهره روی، سهولت در انجام عملیات آبیاری، امکان آبیاری اراضی شیب دار و جلوگیری از فرسایش خاک را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری (تحت فشار) عنوان کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از انجام عملیات تجهیز و نوسازی شامل یکپارچه سازی، احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی، احداث استخر و پوشش انهار سنتی را از دیگر فعالیت‌های اداره فنی و زیربنایی این مدیریت بیان کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار