آمریکا به اتباع خارجی در جمهوری آذربایجان هشدار داد

به دنبال بالا گرفتن درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ، سفارت آمریکا در باکو به شهروندان خارجی ساکن در این شهر درباره خطرات حمله تروریستی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفارت آمریکا در پیامی که وزارت خارجه در پایگاه اینترنتی خود آن را باز نشر کرد نوشت: سفارت آمریکا در باکو گزارش‌های معتبری درباره خطر حمله تروریستی و آدم ربایی علیه شهروندان آمریکایی و اتباع دیگر کشور‌ها در باکو دریافت کرده است.

در ادامه پیام این سفارتخانه بدون اشاره به جزئیات بیشتر در خصوص منبع این خبر آمده است: به شهروندان توصیه می‌شود در محل‌هایی که ممکن است آمریکایی‌ها و سایر اتباع خارجی تجمع کنند از جمله هتل‌های بزرگ در پایتخت احتیاط بیشتری بکار ببرند.

این هشدار در پی پیام مشابه‌ای در ترکیه صادر شد که دیپلمات‌های آمریکایی به تهدید‌های موثق حملات تروریستی و آدم ربایی علیه شهروندان آمریکایی در استانبول و مناطق دیگر اشاره می‌کنند.

مشخص نیست آیا این هشدار‌ها به هم مربوط می‌شود یا خیر.

دخالت ترکیه در مناقشه قره باغ موجب نگرانی شمار زیادی از کشور‌های غربی شده، زیرا ترکیه اعلام کرده است می‌خواهد به جمهوری آذربایجان کمک کند. منطقه قره باغ از لحاظ بین المللی جزو خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود، اما تحت کنترل جدایی طلبان ارمنی است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به طور جداگانه با همتایان خود از ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار کرد و از آن‌ها خواست "به خشونت‌ها پایان دهند و از غیرنظامیان حفاظت کنند. "

آمریکا در این مناقشه اعلام بی طرفی کرده است، اما مایک پمپئو با انتقاد از ترکیه در مصاحبه اخیر خود اقدام ارمنستان را دفاع از خود خواند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان از آغاز درگیری‌ها از ۲۷ سپتامبر یکدیگر را به هدف قرار دادن غیرنظامیان در منطقه قره باغ متهم می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت: در بدترین درگیری منطقه قره باغ در دو دهه اخیر، شمار کشته شده‌ها به حدود ۵ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار