فعالیت پنج آزمایشگاه تشخیص کرونا در لرستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پنج آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان فعال است و هر هفته یک میلیارد تومان برای حفاظت فردی و خرید کیت آزمایشگاهی هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمدرضا نیکبخت،رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جلسه ویدئو کنفرانس با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ۲هفته اخیر بیماران کووید ۱۹ توسط تیم تخصصی در بیمارستان‌ها ویزیت گروهی می‌شوند و تیم پزشکان متخصص بیهوشی، عفونی، داخلی و حتی متخصص تغذیه پای کار هستند.

او گفت: با وجود پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها، تشکیل تیم‌های تخصصی و انجام ویزیت گروهی، میانگین مرگ و میر بیماران کرونایی استان از میانگین کشوری کمتر شده است.

او با بیان اینکه روزانه ۶ پزشک متخصص کار مداوای بیماران کرونایی لرستان برعهده دارند گفت: با توجه به هزینه‌های بالای پیشگیری و درمان کرونا مجبور شدیم برای حفظ جان مردم از بانک‌ها وام دریافت کنیم تا مشکلی در تهیه کیت به وجود نیاید که انتظار می‌رود معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ما را در این خصوص یاری کند.

نیکبخت اظهار داشت: درخواست پنج اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های خرم‌آباد و بروجرد داده و هزینه سه دستگاه واریز شده است که برای تامین اعتبار ۲ دستگاه دیگر نیازمند کمک وزارتخانه هستیم.

لرستان در شرایط قرمز کرونا قرار دارد و از مجموع ۳۷ هزار و ۱۴۲ مبتلا در این استان تا یکم آبان ماه ۷۴۳ نفر جان باخته‌اند.

تا این مدت بیش از ۱۱۰ هزار نمونه به آزمایشگاه‌های استان ارسال شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.