۵۵ مورد گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد ماه گذشته در مهاباد

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۵۵ مورد گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد مهر ماه گذشته در این شهرستان اتفاق افتاده که بسیار نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رحیم رحیمی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد، با اشاره به حادتر شدن روز افزون معضل سگ‌های ولگرد در این شهرستان اظهار داشت: ماه گذشته ۵۵ مورد گاز گرفتگی در این شهرستان اتفاق افتاد که در صورت ادامه این روند جای نگرانی است.

رحیمی افزود: با افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان، آمار گاز گرفتگی طی ماه اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته و گزارش‌های متعددی از طرف شهروندان مبنی بر افزایش حضور آزاردهنده این حیوانات در گله‌های چندتایی درمناطق مختلف شهر از جمله مرکز شهرگزارش شده است.

او تصریح کرد: از مجموع کل گاز گرفتگی ۶۰ درصد موارد در سطح شهر و مابقی هم در سطح روستا‌ها اتفاق افتاده که برای تمام ۵۵ مورد گازگرفتگی، واکسن ضد هاری در مراکز درمانی تجویز و تزریق شده است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد افزود: اگر اقدامی جدی و اصولی برای جمع‌آوری و کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد انجام نشود، هر روز پیشگیری و مقابله با حیوان‌گزیدگی و کنترل بیماری هاری مشکل‌تر خواهد شد.

رحیمی اضافه کرد: مردم در صورت هر نوع حیوان گزیدگی باید به مرکز بهداشت منطقه خود مراجعه کنند تا خدمات درمانی و بهداشتی مورد نیاز به آن‌ها ارائه شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.