مسئول مرکز بیماری‌های رفتاری قم خبر داد؛

آغاز غربالگری بیماران هپاتیت C برای درمان رایگان در قم

مسئول مرکز بیماری‌های رفتاری قم از آغاز غربالگری بیماران هپاتیت C برای درمان رایگان در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سلمی زاده، مسئول مرکز بیماری‌های رفتاری قم با اشاره به آغاز غربالگری بیماران هپاتیت C در مرکز مشاوره بیماری های رفتاری قم واقع در میدان نبوت، روبروی امامزاده سیدمعصوم(ع)،گفت: مرکز مشاوره هپاتیت به منظور ارائه خدمات به بیماران مبتلا به هپاتیت و مشاوره به افرادی که به هر دلیلی در مواجهه با عوامل خطر قرار دارند، ایجاد شده است.

او افزود: در حال حاضر واکسیناسیون هپاتیت B برای افراد خانواده بیماران مبتلا به هپاتیت B، مبتلایان به هپاتیت C، افراد آلوده به ویروس ایدز و... به صورت رایگان انجام می‌شود.

سلمی زاده ادامه داد: با توجه به درمان قطعی بیماری هپاتیت C، مرکز بیماری‌های رفتاری استان قم پیگیر است که در آینده نزدیک و پس راه‌اندازی رسمی این مرکز، با ارائه خدمات خاص به این دسته از بیماران و با توجه درخواست سازمان جهانی بهداشت، مبنی بر ریشه‌کنی هپاتیت C تا سال ۲۰۳۰، اقدام به درمان این بیماری کند.

مسئول مرکز بیماری‌های رفتاری قم با  ابراز امیدواری برای ریشه کنی هپاتیت C گفت: مرکز مشاوره هپاتیت استان قم آماده ارائه مشاوره تخصصی به افراد در معرض خطر است.

 یکم تا هفتم آبان ماه هفته ملی هپاتیت نام گذاری شده است.

هپاتیت سی نوعی عفونت است که عمدتا کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ویروس هپاتیت سی (HCV) علت این بیماری است.این بیماری اغلب هیچ علایمی ندارد، اما عفونت مزمن موجب زخم شدن کبد می‌شود، و پس از چند سال به سیروز کبد می‌انجامد.

در بعضی موارد افراد مبتلا به سیروز کبد ، دارای نارسایی کبد، سرطان کبد، یا عروق بسیار متورم مری و معده هستند که می‌تواند منجر به خون‌ریزی تا حد مرگ شود.

افراد اغلب از طریق تماس خونی ناشی از استعمال درون وریدی مواد مخدر، تجهیزات پزشکی ضدعفونی نشده، و تزریق خون به هپاتیت سی مبتلا می‌شوند؛ به صورت تخمینی ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان به هپاتیت سی مبتلا هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار