آیت الله صافی گلپایگانی:

استفاده از دانش معتبر در هر عصر از افتخارات حوزه علمیه است

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی تاکید کرد:امروز وظیفه حوزه از هر زمانی سنگین‌تر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پیامی به همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی آورده است: اگر نگاهی به تمدن‌های مختلف در ادوار گذشته داشته باشیم، می‌بینیم که تمدن اسلامی و مدنیت دینی سرآمد همه تمدن‌ها بوده است که حتی اسلام‌شناسان و خاورشناسان بر این امتیاز بزرگ اسلامی اذعان و اعتراف نموده اند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین و الصلوه و اسلام علی سیدنا و حبیب اللہ العالمین ابی القاسم محمد وعلی آله الطیبین
الطاهرین سیّما مولانا ابی محمد حسن العسکری و علی وصیه و خلیفته بقیه الله فی الارضین

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه در طول غیبت کبری که فقهای عالی مقام به آن توجه بسیار داشته‌اند، استفاده از علوم و دانش‌های معتبر هر عصر و زمان بود که در پیشبرد اهداف مقدس دینی نقش به سزایی داشته است.

اگر نگاهی به تمدن‌های مختلف در ادوار گذشته داشته باشیم، می‌بینیم که تمدن اسلامی و مدنیت دینی سرآمد همه تمدن‌ها بوده است که حتی اسلام شناسان و خاورشناسان بر این امتیاز بزرگ اسلامی اذعان و اعتراف نموده اند.

کتاب «تمدن اسلام و غرب» اثر دانشمند بزرگ فرانسوی گوستاو لوبون بر این باور و عقیده است که همیشه تمدن اسلامی به جهت استفاده بهتر از علوم و دانش‌های روز و تاکید علما و دانشمندان دینی در بهره‌گیری از ابزار و وسایل علمی و فنی هر زمان در حل مشکلات و ارائه مدل برتر برای مدیریت جهانی دارای بزرگترین مدال افتخار برای تمدن صحیح بوده است.

حوزه‌های علمیه ما امروز هم این افتخار را دارد که از فناوری جدید و تکنولوژی برتر و وسایل ارتباطی نوین و به اصطلاح هوش مصنوعی برای پیشبرد عقاید صحیح و هدایت و ارشاد مردم و زندگی سالم و کمال انسانیت استفاده نموده و از آن به عنوان یک متد جدید و روش نو برای ارائه نظرات و دیدگاه‌های دینی بهره بگیرد.


امروز وظیفه حوزویان از هر زمان دیگر بیشتر و مسئولیت آن‌ها سنگین‌تر است.

ما می‌توانیم با استفاده از آیات نورانی کتاب خدا و معارف بلند اهل بیت علیهم السلام حقایق و تعالیم شرع مقدس را به جهانیان برسانیم و همانطور که حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء فرمودند: «فان الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا». ان شاء الله تعالی همه در رساندن پیام آسمانی قرآن و تبلیغ رسالت جهانی و الهی موفق باشید و بتوانید ظلّ عنایات خاصّه حضرت، ولی عصر عجل الله فرجه شریف، زندگی پاک و سالم و سعادت جاودان را به جهانیان ارائه دهید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار