اجرای طرح آمران سلامت به همت اعضای هلال احمر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طرح آمران سلامت با هدف لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درخصوص طرح آمران سلامت در سراسر استان گفت: شیوع ویروس کرونا به یکی از بزرگترین دغدغه‌های کنونی کشور و استان تبدیل شده و شاهد وضعیت قرمز در همه نقاط استان هستیم.

او افزود: به منظور لبیک به فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص لزوم تلاش مضاعف، ابتکارات جدید و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا، طرح آمران سلامت با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب پذیر جامعه و توسعه آموزش‌های همگانی اجرا می‌شود.

خدادادی اظهار داشت: در این طرح اعضای داوطلب بشردوست جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های سحاب و سحر با برپایی ایستگاه‌های موقت در سطح شهر‌ها به ویژه اماکن پرتردد به ارائه خدمت خواهند پرداخت، ضمن اینکه راهنمایی لسانی به افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه به حفظ فاصله اجتماعی و امر به رعایت بهداشت با حفظ احترام به شان و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از اهم وظایف آمران سلامت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: با توجه به سرعت انتقال کووید ۱۹ و شرایط ویژه پاییزی برای مهار شیوع این ویروس و شکسته شدن زنجیره انتقال آن، نیازمند همدلی و مشارکت همگانی هستیم. صدای شکسته شدن سیل بند‌های مقابله با این بیماری با سیر صعودی ابتلا و مرگ و میر ناشی از این پاندمی هشداری جدی برای روز‌های سخت آینده خواهد بود.

او گفت: در صورت ادامه بی اعتنایی عده‌ای به استفاده از ماسک، شرکت در اجتماعات بزرگ، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی، امکان کنترل وضعیت را برای کادر درمان بسیار مشکل کرده و به دنبال آن احتمال بروز فاجعه‌های انسانی وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.