اجرای ۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان همدان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال ۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان اجرا می شود.

 محمد مهدی آرتیمانی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، از تخصیص ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبخیزداری استان خبر داد و گفت: امسال ۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری با این اعتبار اجرا خواهد شد.

محمدمهدی آرتیمانی اظهارکرد: امسال به فرمان رهبر انقلاب ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به آبخیزداری اختصاص داده شده که از این میزان ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان همدان اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه ۱۷طرح آبخیزداری در استان همدان اجرا شده است، بیان کرد: ۱۷ عملیات بند‌های رسوبگیر و کنترل رسوب، عملیات بیولوژیکی و عملیات حفاظتی با هدف کنترل سیل و فرسایش، رسوب و افزایش تولید علوفه در تمامی شهرستان‌های استان همدان اجرا شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: از ۱۴۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری کشور امسال  ۳۰ هزار هکتار در استان ما کار می‌شود.

آرتیمانی با تأکید بر اینکه طرح های آبخیزداری استان تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، بیان کرد: با اجرای این طرح ها ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب کنترل رواناب خواهیم داشت.

او ادامه داد: همچنین با اجرای این طرح ها در استان، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب آب به سفره‌های زیر زمینی نفود می کند.

آرتیمانی با اشاره به اینکه در ۳۰۰ هزار هکتار جای کار در زمینه آبخیزداری وجود دارد، یادآور شد: تا کنون در ۱۵۰ حوزه آبخیز استان به وسعت ۶۷۰ هزار هکتار مطالعه شده و در ۲۷۰ هزار هکتار اجرا شده است.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.