۹ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در اهواز طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۹ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات با تلاش آتش نشانان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۹ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: در ساعت ۲۲ دقیقه بامداد با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان، آتش سوزی خودروی نیسان وانت در مسیر پل شهید هاشمی آتش نشانان را راهی محل حادثه کرد.

او با اشاره به مهار شعله‌های آتش با تلاش آتش نشانان با استفاده از تجهیزات خاموش کننده افزود: آتش سوزی منزل مسکونی درمنطقه مهدیس منازل نورد لوله ساعت ۹ و ۱۷ دقیقه به علت اتصال برق لباسشویی اطلاع رسانی شد و زبانه‌های آتش از آشپزخانه به سرعت در حال پیشروی به سایر قسمت‌های ساختمان بود.

قنبری بیان کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با توجه به اینکه ساکنان منزل حضور نداشتند با استفاده از ابزار تخصصی اقدام به گشودن درب منزل کردند و با ایمن سازی محل و استفاده از تجهیزات تنفسی و لوله‌های آبرسان شعله‌های حریق را مهار و از سرایت شعله‌های آتش به سایر اتاق‌های منزل جلوگیری کردند.

او با اشاره به مهار آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک الهیه ساعت ۱۰ و ۴۲ دقیقه که به علت اتصال برق تهویه رخ داده بود، ادامه داد: دود ناشی از حریق که فضای ساختمان را احاطه کرده بود با تلاش آتش نشانان با استفاده از فن دمنده هوا از ساختمان خارج شد، ضمن اینکه آتش سوزی اتاق نگهبانی ساعت ۱۲ و ۴۶ دقیقه در بلوار دعبل خزایی که به علت اتصال سیم کشی برق کولر ۲ تیکه رخ داده بود توسط آتش نشانان اطفا شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار داشت: اتصال فن تهویه منجر به حریق مهد کودک در شهرک برق ساعت ۱۴ و ۳۷ دقیقه شد که آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و قطع برق و گاز ساختمان با استفاده از یک رشته لوله آبرسان حریق را مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند. همچنین حریق در حیاط خلوت ساختمان کانون فکری ساعت ۲۱ و ۱۹ دقیقه در منطقه چهارصد دستگاه با سرعت عمل آتش نشانان مهار شد.

او در ادامه به نجات خانم ۴۵ ساله که به قصد خودکشی خود را از ضلع غربی پل طبیعت به داخل رودخانه کارون اندخته بود با تلاش غواصان ساحلی سازمان آتش نشانی اهواز اشاره کرد و گفت: آتش نشانان در عملیات نجات از آسانسور در منطقه فاز ۳ کوی ملت و زیتون کارگری چهار شهروند را نجات دادند

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.