معافیت مالیاتی خیریه‌ها ونهاد‌های عمومی وغیر دولتی در البرز

تمام نهادهای عمومی، غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند کلیه حمایت‌های خود را به افراد حقیقی، صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی البرزدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: بر اساس بند (۱) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موسسات خیریه وسازمان‌های مردم نهاد حمایتی باید در هنگام پرداخت‌های کمک یا حمایت خود از اشخاص حقیقی، صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی البرز افزود:  پرداخت‌ها باید به صورت حواله الکترونیک ساتنا و پایا انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت شناسه پرداخت انجام شود و این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا، سپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه  بدون در نظر گرفتن صفر اول است.

فلاح نژاد گفت: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده‌ای نزدیک از طرف وزارت متبوع معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می‌شود.

او افزود: سامانه مذکور در فرایند مالیاتی سال جاری برای عملکرد سال ۱۳۹۸ هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ است که در سال ۱۴۰۰ منظور خواهد شد و در نهایت مؤسسات خیریه در صورت داشتن هر گونه ابهام و یا دریافت اطلاعات می‌توانند سئوالات خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال کنند.

انتهای پیام / ر .ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.