برگزارکنندگان مراسم عمومی در لرستان بازداشت می‌شوند

استاندار لرستان گفت: برگزارکنندگان و بانیان مراسم عمومی از جمله مجالس عزا و عروسی در شرایط کنونی اوج بحران کرونا بازداشت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، سیدموسی خادمی استاندار لرستان اظهار داشت: زمانی که پس از برگزاری یک مراسم افرادی مبتلا و یا فوت می‌شوند نباید اصراری به این امر وجود داشته باشد چراکه جان افراد در میان است.

او افزود: الیگودرز، دورود، کوهدشت و پلدختر در میان ۴۳ شهر فوق حاد شیوع کرونا قرار دارند و از فردا پنجم آبان تمامی محدودیت‌های ستاد ملی مدیریت کرونا در این شهر‌ها اعمال می‌شود.

او ادامه داد: بر این اساس بجز مشاغل رده یک شامل اصناف فروش مواد غذایی و نانوایی‌ها مابقی اصناف غیرضروری در این شهر‌ها تعطیل است و محدویت‌های فعلی نیز همچنان در خرم‌آباد و بروجرد ادامه دارد.

استاندار لرستان گفت: دولت، قوه قضاییه، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی بخشی از کار و عامل اصلی قطع زنجیره کرونا مردم هستند که باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنند تا دست کم بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش بیماران را داشته باشند.

خادمی تصریح کرد: کاهش ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اداری استان و بانک‌ها در محل کار تا اطلاع ثانوی ضروری است و مردم می‌توانند مواد تخلف از این مصوبه را به استانداری لرستان اعلام کنند.

به گفته او در حال حاضر ۶ شهر لرستان در شرایط بحرانی شیوع کرونا هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر از شهروندان مبتلا جان خود را از دست داده‌اند.

لرستان در شرایط قرمز کرونا قرار دارد و از مجموع ۳۷ هزار و ۱۴۲ مبتلا در این استان تا یکم آبان ماه ۷۴۳ نفر جان باخته‌اند که آمار جان باختگان عصر امروز یکشنبه به ۷۵۴ نفر رسید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار