تامین ۷۵درصد نهاده مرغداری‌های لرستان با ارز دولتی

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: ۷۵ درصد نیاز نهاده‌ای مرغداران استان با ارز دولتی تامین شده و به صورت عادلانه در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان اظهار داشت:مرغداری‌ها در پایان هر دوره پرورش، موظف به عرضه مرغ زنده به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان ترجیحا به کشتارگاه‌ها هستند.

او افزود: در صورت عرضه نکردن مرغ و ارسال آن به خارج از استان، فهرست مرغداران در اختیار معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار و برخورد‌های حاکمیتی صورت می‌گیرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان تصریح کرد: خروج هرگونه موادخام دام سنگین، سبک، مرغ زنده و کشتار شده از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و مرغداری‌ها موظف هستند در قبال دریافت نهاده‌های دان، مرغ زنده را به شهرستان حوزه خود تحویل دهند.

حسنی مقدم گفت: انتظار می‌رود مرغداران جهت پایداری تولید و بهره‌مندی از حمایت‌های جهاد کشاورزی همراهی و همکاری لازم را در اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار داشته باشند و اتحادیه مرغداران نیز باید تحویل مرغ زنده به کشتارگاه‌ها را پیگیری کند.

او افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان نیز پیگیری تخصیص روزانه ۴۰ تن مرغ منجمد را انجام دهد و تا ۱۵ آبان ماه حدود ۵۰۰ تن مرغ منجمد را توزیع کند که اولویت توزیع باید در محله‌های کم بضاعت باشد.

مصرف سالانه گوشت مرغ در لرستان ۵۰ هزار تن و تولید ۶۲۵ واحد مرغداری استان نیز بیش از ۷۰ هزار تن است که در هر دوره جوجه ریزی ۳.۵ کیلوگرم ذرت و ۱.۵ کیلوگرم سویا برای پرورش مرغ تامین می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار