قاتل خاموش ۱۰ نفر را در مازندران به کام مرگ کشید

۱۰ نفر در مازندران براثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به کاهش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شش ماهه اول امسال، گفت: ۱۰ مرد در این مدت در مازندران در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک نفر کمتر شده است.

او افزود: بر اساس این گزارش بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شهرستان‌های کلاردشت با ۳ نفر بیشترین و شهرستان‌های نور با ۲ و بهشهر، ساری، بابلسر و آمل هر کدام با یک نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عباسی گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان، اردیبهشت با ۳ مورد بیشترین ماه و فروردین، خرداد و تیر ماه هر کدام با ۲ و شهریور با یک فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

او افزود: با توجه به اینکه مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتاً در نیمه دوم سال به دلیل سرما، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد لذا به هموطنان توصیه می‌شود هنگام استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

۳۵ نفر (۲۶ مرد و ما بقی زن) پارسال در اثر گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
لوله ها داخل خونه اغلب زنگ زده شده
آخرین اخبار