وقف کتاب‌های آیت الله ارومیان در مراغه

رئیس اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: عالم وارسته و روحانی انقلابی آیت الله شیخ علی ارومیان کتاب‌های خود را برای مطالعه تحقیق و پژوهش وقف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رئیس اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: آیت الله ارومیان تمامی کتاب‌های کتابخانه شخصی خود به تعداد بیش از یک هزار جلد را وقف مطالعه، تحقیق و پژوهش کرده است.

حجت الاسلام مطهری افزود: این کتاب‌ها با موضوعات مختلف، قرآنی، مذهبی، حوزوی، اجتماعی، سیاسی و ادبیات متعلق به ۸۹ سال فعالیت دینی، سیاسی و تبلیغاتی آیت الله ارومیان است.

او افزود: بزودی این کتاب‌ها از تهران به مراغه انتقال و در قالب کتابخانه شهدای ارومیان ساماندهی و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

رئیس اوقاف و امور خیریه مراغه افزود: این مبلغ دینی با حضور در مراغه و با امضای وقف نامه‌ای همه آنچه در کتابخانه شخصی خود دارد را وقف کرده است.

او افزود: مبارزه بر علیه طاغوت قبل از پیروزی انقلاب، انتخاب دو دوره نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در دفتر پاسخ به سوالات شرعی رهبر معظم انقلاب، دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مردم مراغه، گوشه‌ای از فعالیت‌های مذهبی و سیاسی این روحانی مبارز و انقلابی است.

حجت الاسلام مطهری گفت: آیت الله شیخ علی ارومیان مبلغی توانمند و تلاشگری خستگی ناپذیر است که عمر با برکت خود را در جهت ترویج معارف الهی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی سپری ساخته و در این مسیر سه فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار