اولیانوف: زمان جایگزینی دیپلماسی با تحریم‌های بی‌اثر علیه ایران و روسیه فرا رسیده است

دیپلمات ارشد روسیه در وین از رویکرد به دور از دیپلماسی آمریکا و توسل همیشگی واشنگتن به سیاست تحریمی علیه مخالفان خود انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی به اذعان مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص محدودیت گزینه‌های ضد ایران و رسیه واکنش نشان داد.

میخائیل اولیانوف در واکنش به اظهارات اخیر رابرت او براین درباره تحریم ایران و روسیه در پیامی آورد: اگر تحریم‌ها بی اثر شده، آیا زمان اندیشیدن به چیز بهتری نرسیده است؟ به عنوان مثال دیپلماسی؟ دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

مشاور امنیت ملی آمریکا به تازگی اذعان کرد: یکی از مشکلاتی که هم با ایران و هم با روسیه داریم این است که آنقدر تحریم علیه این کشور‌ها اعمال شده، که گزینه‌های اندکی برای ما باقی مانده است.

وی درباره ادعای دخالت روسیه و ایران در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا تاکید کرد: حقیقت این است که ما گزینه‌های خیلی کمی در اختیار داریم تا با کمک آن‌ها بتوانیم این دو کشور را محدود کنیم. با این وجود، ما در حال بررسی تمامی اقدامات لازم برای مقابله با ایران، روسیه و چین هستیم.

دولت دونالد ترامپ هم راستا با سلف‌های پیشین خود، سیاست تحریمی را علیه هر کشوری که با درمقابل خواسته‌های آن مقابله کند، به کار می‌گیرد. روسیه، ایران و چین از جمله مشتری‌های ثابت و پروپا قرص تحریم‌های آمریکا هستند که هر بار به بهانه‌ای علیه این کشور‌ها وضع می‌شود. این در حالیست که مقامات آمریکایی خود را مجریان دیپلماسی تمام عیار در سراسر دنیا می‌دانند.

هدف اصلی آمریکا از وضع تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، کشاندن این کشور به پای میز مذاکره‌ای بر مبنای خواسته‌های نامشروع خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار