آیفون ۱۲ بدون رجیستری با قیمت نجومی به ایران رسید!

فروش سری جدید تلفن همراه آیفون در حالی در کشورمان آغاز شده که خریداران برای رجیستری این محصول ابهام دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها سه هفته از رونمایی جدیدترین گوشی تلفن همراه شرکت اپل می‌گذرد و با وجود بسته بودن مرز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا حالا پای این گوشی هوشمند آمریکایی به بازار ایران باز شده است.

بررسی‌های میدانی و جستجو در فضای مجازی ما را به سایت‌ها و صفحات مجازی اینستاگرامی رساند که با توضیحات کاملی اعلام کرده‌اند این محصول را با دو شرط می‌فروشند، یکی اینکه این کالا بدون رجیستری به مشتری تحویل داده می‌شود و دیگری اینکه از زمان ثبت سفارش حداقل پانزده روز زمان لازم است تا این محصول  به دست خریدار برسد.

پای آیفون ۱۲ به ایران رسید؛ ابهام خریداران برای رجیستری

نکته حائز اهمیت این است که این محصول با قیمتی بسیار بیشتر از قیمت واقعی آن در درگاه مجازی در حال عرضه است. در حال حاضر محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد قیمت دلاری این سری از گوشی‌ها با دلار آزاد (به نرخ امروز ۲۸ هزار و ۴۵۰ تومان) میانگین چیزی در حدود ۳۰ میلیون تومان است. حال آنکه هزینه رجیستری و حقوق ورودی و هزینه‌های گمرکی این محصول جای خود دارد.

مدل قیمت (دلار) قیمت (تومان)
iphone ۱۲mini ۶۹۹ ۱۹.۸۸۶.۵۵۰
iphone ۱۲ ۷۹۹ ۲۲.۷۳۱.۵۵۰
iphone ۱۲pro ۹۹۹ ۲۸.۴۲۱.۵۵۰
iphone ۱۲pro max ۱۰۹۹ ۳۱.۲۶۶.۵۵۰

در حال حاضر فروشندگان داخلی این محصولات یا از اعلام قیمت تمام شده محصول خودداری کرده‌اند یا اینکه قیمت‌ آن را حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت محاسبه شده با نرخ آزاد برای فروش آگهی کرده‌اند. این فروشندگان در آگهی‌های خود تاکید کرده‌اند که این  قیمت‌ها بدون هزینه رجیستری است، حال آنکه گوشی بدون رجیستری یعنی ابزاری بدون کارکرد که هزینه‌ای چند ۱۰ میلیونی برای مالک در بر داشته است.


بیشتر بخوانید


در سالی که با نام جهش تولید نام گرفته است و کارخانه‌های داخلی پتانسیل تولید تلفن‌های همراه‌ با کیفت را دارند، ورود این محصولات بسیاری از ارز کشور  را هدر خواهد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب پیش از این صراحتا از واردات میلیاردی گوشی لوکس آمریکایی گلایه کرده بودند. ایشان در جلسه هیئت دولت که به مناسبت هفته دولت به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد فرمودند: مسئله تولید کلید اصلی است برای اشتغال، برای معیشت، برای کاهش تورم، برای ایجاد ارزش پول ملی. تولید واقعاً مادر همه این‌ها است؛ هرچه می‌توانیم در مورد تولید بایستی کار کنیم. موانع تولید را برطرف کنید؛ بسیاری از این موانع در درون کشور است، مانند: مسئله واردات بی‌رویه، مشکلات قطعات، ناهماهنگی‌ها در بخش‌های پایین دستی و مسله مجوز‌ها

ایشان فرمودند:گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز به آن نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصی این کار را می‌کند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد.

با توجه به درخواست صریح رهبر انقلاب از دولت در شرایط حال حاضر امکان ورود قانونی این محصول آمریکایی به بازار داخلی توسط واردکنندگان از طریق گمرک وجود ندارد و گمرک از ثبت سفارش رسمی این کالا ممانعت می‌کند، مگر آنکه در چنین شرایطی  این کالا به واسطه مسافران و در قالب  قاچاق چمدانی وارد کشور شود.

فروش سری جدید تلفن همراه اپل به کشورمان در حالی کلید خورده است که چین به عنوان دومین بازار فروش گوشی‌های آیفون در جهان استقبال سردی از این محصول داشته است. در سال‌های گذشته چینی‌ها خریداران پیشتاز این محصولات بودند که برای خرید محصولات جدید این شرکت، جلوی فروشگاه‌های فروشنده این محصول صف می‌کشیدند، اما امسال تعداد افراد مشتاق این تلفن همراه بسیار کمتر بوده است. برای مثال امسال در شانگ‌های چین جلوی نمایندگی آیفون در این شهر تنها حدود ۲۰ نفر برای خرید گوشی جدید صف کشیده بودند. البته ناگفته نماند که یکی از دلایل پایین بودن تعداد مشتریان حضوری آیفون ۱۲ آغاز فروش اینترنتی این گوشی نیز بوده است.

واردات آیفون ۱۲ به صورت مسافری انجام می شود

عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص امکان واردات آیفون ۱۲ اظهار کرد: شرکت های واردکننده قانونی هنوز اقدامی به واردات این نوع تلفن همراه نکرده اند.

وی افزود: هر فردی می تواند به صورت مسافری از هر کشوری تلفن وارد کند اما استفاده از آن تلفن به شرط رجیستری شدن آن است که در این راستا نیز هر فرد می تواند در سال یک تلفن همراه با نام گذرنامه خود، تلفن همراه رجیستر کند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه بیان کرد: تاکنون ممکن است چند دستگاه آیفون ۱۲ به کشور از طریق شرایط مسافری وارد شده باشد، اما هنوز در سامانه همتا گمرک رجیستری برای این مدل صورت نگرفته است.

عالیان تصریح کرد: قاعدتا همان گونه که تاکنون تلفن همراه‌های مختلف از کشور‌های مختلف وارد ایران می‌شده و هم اکنون نیز می‌شود، واردات و رجیستر آیفون ۱۲ دور از انتظار نیست.

کلام آخر اینکه ورود گوشی‌های آمریکایی در شرایطی که معیشت مردم به واسطه تحریم‌های آمریکایی در تنگنا قرار دارد به نوعی نادیده گرفتن حقوق قشر متوسط و ضعیف جامعه است، چرا که بی‌شک خریداران این محصول در چنین شرایطی یا سودای چشم و همچشمی در سر می‌پرورانند یا استفاده از کالای آمریکایی را حق خود می‌دانند؛ حقی که بی‌شک حقوق سایر افراد را پایمال می‌کند.

همچنین در روز‌هایی که جهان درگیر مقابله با ویروس کروناست شاید کمتر کسی به فکر خرید سری جدید تلفن هوشمند اپل باشد اما با این حال امکانات جدید آیفون ۱۲ بسیاری از مشتاقان این برند را در سراسر جهان برای مالکیت این محصول وسوسه کرده است. اما در کشور ما اوضاع کمی متفاوت است این روز‌ها نرخ ارز در کشورمان همچنان درگیر نوسانات شدید است، در این بین بسیاری صبر پیشه کرده‌اند تا همزمان با کاهش نرخ ارز زمان مناسب‌تری را برای خرید انخاب کنند برخی هم به دلیل دردسر‌های رجیستری این محصول در داخل کشور چشم از خرید این محصول لوکس برداشته‌اند.

با این حال باید منتظر بود و دید نهاد‌های رسمی از جمله دولت، گمرک و گردانندگان سامانه همتا نسبت به ورود این محصول و نحوه برخورد با آن چه تصمیمی می‌گیرند و موضع آنان نسبت به ورود این محصول چیست؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کی می شه ما از شر این رانت های شما خلاص بشیم اگر وردد ایفون ۱۲ و ریجستر ان فقط از طریق گمرک امکان پذیره پس این شرکت های واردکننده چطوری دارن گوی ریجستر شده می فروشند و روی هر گوشی ۳۰ میلیون سود می کنند چرا همه چی رو برای خودتون می خواین این مبت چه گناهی کردن افتادن زیر دست شماچ
Iran (Islamic Republic of)
هیع
۲۲:۰۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
قیمتش الکیه به نظر من
کی با این قیمت میخره؟
Canada
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ببخشید کی گفته کالای لوکسه وقتی بقیه ی کشورا میتونن اونرو با حقوق ۳یا۴ یا نهایتا ۱۰ روزشون تهیه کنن...
لابد شما به ۲۰۶ هم با این قیمت میگید کالای لوکس
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۳۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
چرا گوشی های برندهای کره ای همچنان وارد می شوند ؟! پیگیری کنید و جلوی آنها را هم بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۳۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
متاسفم
جلوی واردات سایر برندها رو هم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کجاست این پتانسیل تولید گوشی باکیفیت!
چه شرکتی داریم که بیاد گوشی نه تو سطح اپل لازم نیست در حد هوآوی بزنه.
همین یه خودروسازی فشل رو داریم بسه برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
واقعا متاسفم
یعنی کسی هست که تو این شرایط دغدغه آیفون داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۳۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
اره من می خام بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
شما از اول آیفون داشتی؟کسی که 50سال پیش آیفون داشته مجبوره بخره میفهمی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیان
۰۷:۴۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
تو رو خدا ارزها رو حیف نکنید
قسر ضعیف داره از پا در میاد
رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کیفت تولید داخل را بالا ببرید قول میدیم سراغ اجناس وارداتی نریم
یه دلخوشی تو این زندگی داریم اون هم گوشی مون هست
تو رو خدا این یکی رو ازمون نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
آقا جون. حمایت تولید داخل بروی چشم. ولی نباید ملتو محروم کرد. شاید یکی پولشو داره،شاید یکی علاقه داره،شاید یکی دوست داره، شاید یکی کارشه و... از نظر دیگه آیفون کالای عادی در کشورهای دیگه بحساب میاد. پس بنظرم اگه می‌خواید این کالارو بخاطر قیمتش(دلار نسبت به ریال) وارد نکنین، بهتره ارزش پول ملی رو بالا ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۳۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
نخیر آیفون در کشورهای غربی هم گوشی عادی به حساب نمیاد ، اینجوری که شما میگید لابد ماشین های لامبورگینی و مازراتی هم عینهو دمپایی ابری زیر پای ملت غربیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
آقا سعید حقوقی لامبورگینی گوشی چیزیه که الان بچه های ایرانی خودکشی میکنن چون فکر میکنن از درس و کلاس و هم کلاسی عقب میمانند و اون حقیقی بلک لیست با قیمت بالا این ریال و کالاهارو به مردم میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
خدا قوت
ممنون باشگاه خبرنگاران جوان
United States of America
رامین
۰۱:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
واقعا برای دولت متاسفم.من یک هفته برای انسولین پدرم گشتم تمام داروخانه های تهران رو تا تونستم با قیمت بسیار گرون پیدا کنم.چجوری این گوشی که یک هفته نشده که پخش شده تو دنیا سر از ایران در میاره. دولت نباید این گوشی های لوکس و ارز بر رو رجیستر کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سلام
واقعا چرا درحالی که امریکا نان خوردن رو هم بر ما تحریم کرده، اونوقت مسئولان ما نمی توانند جلوی ورود این گوشی رو بگیرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
همه چی گرون شده و چند برابر قیمت دارن می‌فروشن
شما گیر دادید به آیفون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
خدایا خودت به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
این هیچی نیست
الان میخوای گرافیک بخری قیمتش با دلار 32 تومن میشه 9 میلیون بعد قیمتش تو سایت 32 میلیونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اینو تو ایران کی میتونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
واسه همین آقایون میگن گوشی کالای لوکسه آقا سعید با لامبور و مازرات مقایسه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
گوشت شد کیلیویی 200 تومن
روغن هم نیست
اون وقت یه عده فکر خرید آیفون جدید هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
یه آرایه هست تو ادبیات فارسی بهش میگن پارادوکس یا همان تناقض تو روزی که نفت رو برای ما تحریم میکنن گوشی راحت وارد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
متاسفانه تولیدات داخل هم با افزایش دلار بالا می‌روند چرا مگر تولید داخل نیستند، وقتی کیفیت در حد پایین هست قیمت در حد تولید خارجی مردم هم جنس خارجی را انتخاب می‌کنند، کیفیت را بالا ببریم قیمت‌ها منصفانه باشه کسی جنس خارجی نمیخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
یک زمان به لطف اوباما مسعولان ماشینای داخلی را میگفتن 90درصد ساخت ایرانه پراید 5تا13 ملیون بود ما باید خودمون فکری به حال خودمان بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
اولین کسانی که این گوشیو میخرن سلبریتی ها و مسئولین محترم هستن چون پول براشون معنی و مفهومی نداره برا اینکه نه بیل میزنن زمین نه جلو آفتاب و بارون و برف کار میکنن و نه زحمت میکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
حیف از پول که کسی بخواهد بده به سیب گاززده.
اپل بیشتر از اونی که امکانات داشته باشه داره نون اسمش رو میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
جناب آش خور سیب گاز زده جدید با قیمت محصول قبلیشه همون هزار دلار حالا در ایران فقط بیست ملیون گرانتره در ضمن شما که تازه هایووی گرفتی اگر اپل خوب نیست چطور یک میلیارد فروش داشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
این کار رو عمداً برای لجبازی با عقل و منطق کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
۳۰ میلیون ملت دیوونه شدن دیگه با این قیمتا چه خبر شدهههههههههههه.
Iran (Islamic Republic of)
امین ڪلاه ڪج
۲۳:۳۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
بابا ۱۰۰۰_هزار دلار قیمت نجومی ڪجا بود ؟::``مشگل از بی ارزش بودن ریال اسـت ڪه پولش میشه 300 تـــــا /500میلیون ریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
در تایید فرمایش شما قیمت این محصول همان قیمت آیفون11 هست چرا مسعولان سپه باید 20ملیون اضاف بگیرن خمس و ذوکات اینها بالاست؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۳۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
چه مقیاسی گوشی تولید داخل رو با چی مقایسه میکنی؟
کاری به قیمتش ندارم چون پولش رو ندارم ولی گوشی ساخت داخل برنامه شاد رو اجرا میکنه؟ وقتی نمیتونه از عهده کوچکترین کار بربیاد فایده داشتنش چیه؟
گوشی نوکیا 1100 هم خیلی خوبه بیشتر از یک هفته هم شارژ نگه میداره ولی خوب فقط به درد کسی میخوره که فقط بخواد باهاش زنگ بزنه، احتمالا دست شما یا مسئولین باشه مردم همه باید 1100 نوکیا یا شبیه به اون بگیرن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
مگه ما تحریم نیستیم پس این همه گوشی آمریکایی و ماشین آمریکایی تو منطقه آزاد از کجا میاد؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
الان ایفون ۱۱ این قیمتاس بلکه بیشتر اینا ریجستری بشن بالا ۵۰ میلیون میشن
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۱:۴۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
کدوم محصول با کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
این کالا را با دلار۳۰۰۰۰ تومنی خودمون لوکس کردیم وگرنه بقیه جای دنیا کالای نرمالی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
جدی نمیخوام تحریم کنید یعنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
منم دوست ندارم بو میده ولی ما تحریم نمیکنیم چطور آمریکارو تحریم کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
یه گوشی هواوی میان رده دارم بعد از 6 سال دیگه تقریبا خراب شده،منه لیسانس بیکار الان پولم نمیرسه یه گوشی پایین رده بخرم و دارم با این گوشی خرابم سر میکنم یه جوری اونوقت یه سری مرفه بی درد برای تنوع این گوشی جدید آیفون رو با این قیمت نجومی میخرن و ما تشنه کامان هیچ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
اونی که اینارو میخره خودش هیچ کارست باباش تو لیست سیاهه و در پروازها اسمش در لیست مسافران نیست ولی حداقل نماز میخونه که واجبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
گوشی فقط میت 40 پرو پورشه دیزاین و راگ فون 3 زد اس 661 کی اس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
وقتی تو کشور مشکل ارز داریم برای دارو و کالای اساسی چرا باید این گوشی ها وارد کشور بشه اصلا بزارید بیارن وزارت ارتباطات برای ریجستر میکنه؟ اینا مطمئنن که ریجستر میشه وارد میکنن.این همه ارز چرا باید برای یه سری ادم مرفه بی درد مصرف شه؟جز این نیست که وزرا فقط به فکر خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
31 میلیون داشتیم عروسی می کردیم چقدر اختلاف طبقاتی
خدایا این مسولین نمی تونن کار کنن خودت بردارشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
خرج غذای عروسیت در داهات میشه 30ملیون نکن آقا بچه ات مثل خودت میشه میگه پول بده بابا میگی ندارم بابا پول غذای عروسی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
العان نوکیا ۶۰۰ هست دیگه چ برسه ب گوشی آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
حالا شما بیا بگو 00 11 که 20تومان بود شده 600 تومان آیا این لوکس نیست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۵۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
بود و نبود مسؤل ها یکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
مگه قرار نشد گوشی آمریکایی وارد نشه پس چی شد؟! خودتون حرف خودتونم قبول ندارین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
اگر وارد شده بود که 10 20 ملیون ارزانتر بود چون قیمت این همان قیمت محصول قبلی است
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۲۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
چطور روتون میشه حرف از حمایت از تولید داخل بزنید!!!! تمین تولید داخل چرا با دلار بالا میره؟ بیخود ترین مردم روی کره زمین هستیم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
همه دست خود دولت هست، بدبختی کل جامعه رو گرفته همه فقیر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
تو چه تخصصی داری که میگی ما توانایی محصول با کیفیت در داخل را داریم؟
بدون تخصص لازم هم میشه گفت که نداریم. تکنولوژی روز دنیا 70 سال طمان برده تا تکمیل بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
اینا فکر میکنن چین زرنگ نیست و با آمریکا میجنگه و بایدن پیروز میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۵۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
قیمتش نجومی نیست پول ما بی ارزشه شما با دلار ۴۲۰۰ حساب کن بعد بگو نجومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
خدایا به حق محمد و آل محمد، به حق فاطمه زهرا، به حق خدایی ات، ظهور آقا امام زمان را بیاور. از ظلم و فشار و بی توجهی خسته شده ایم. عده ای از مردم پول خود را صرف خرید گوشی لوکس آمریکایی می کنند که جز برای پز دادن نیست در حالی که بسیاری از مردم حتی توانایی تامین گوشی متوسطی برای بچه هایشان، نه خودشان حتی برای بچه هایشان که کلاس آنلاین دارند، توانایی خرید را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
کسی که این گوشی را به ایران وارد کرده باید در ملأ عام اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
بهتره مراجع قانونی پیش از وقوع جرم پیشگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
تو رو خدا نخرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
با همین دلار سی هزار تومانم حساب کنیم ایفون ۱۲ میشه ۲۱ ملیون قیمتش پرو هم میشه ۳۰ ملیون وقتی نظارتی صورت نمیگره با این قیمت ها میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
در واقع وقتی ممنوع میشه قاچاقی میاد قیمت 2 برابر میشه مثل ماشینی که 20میلیارد قیمتشه و مغز آدمی بوق میزنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
اي كاش مسئولين بهتر برنامه رييزي كنند و عمل كنند، كاش تنها خود را نبينيم و درد همه مردم ايران درد ما هم باشد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
کدوم شرکت داخلی؟؟
اره شرکتای داخلی گاری هم تولید میکنن تویوتا و بنز هم ماشین تولید میکنن!الان گاری سازای ما در حد تویوتا هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین قاضی زاده
۱۷:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
موبایل آمریکایی خوبه ولی ماشین آمریکایی بده باید ببینی الان سودش کجاست
France
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
چه ارزون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
برو بابا چی میگی برا خودت چه ارزون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
پولش برام مهم نیست
صد برابر این قیمت هم بود میخریدم
ولی کسی نداره که من بگیرم
واقعا به این میگن گوشی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۵۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
یعنی ۳ میلیارد برات مهم نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
فکر کنم قهرمان زندگیت باباته و دار ی از جیب اون مایه میزاری
خوشگله
Iran (Islamic Republic of)
محدرضا مهدوی پناه
۰۵:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
عجبا!
خوبی داداش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
شرکت های داخلی تولید دارن در حد اپل
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
کدوم شرکت و مارک ایرانی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
گوشی میاد ولی دارو تحریم نمیاد.
آخرین اخبار