نماینده کلیمیان در نطق میان دستور:

واردات دارو با مشکلات زیادی روبرو شده است/ کودکان بیمار ایران یکی از اهداف کینه توزانه ترامپ هستند

نماینده کلیمیان ایران در مجلس گفت: کودکان سرطانی، تالاسمی و دیگر بیماران ایران یکی از اهداف کینه توزانه ترامپ هستند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون سامه‌یح نماینده کلیمیان مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه ۵ آبان ۹۹) ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج) را تبریک گفت.

من کامل نطق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«به نام خدا
با درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای میهن
با عرض ادب و احترام به مقام معظم رهبری
و با سلام به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام و تبریک آغاز امامت حضرت، ولی عصر، امیدوارم در این دوره نمایندگان ملت ایران در راستای منویات مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای به مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور نموده و در جهت ایجاد آسایش و رضایت مردم گام بردارند، و همچنین با اطاعت و احترام به اوامر بنیانگذار کبیر انقلاب در جهت حفظ وحدت کلمه برای نیل به هدفی مقدس که همان اتحاد و انسجام ملت ایران و حفظ منافع ملی و در نتیجه سربلندی و پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، تمام تلاش خود را بکار بندند.

بنده معتقدم معنی وحدت کلمه عدم اختلاف‌نظر نیست که خود باعث پیشرفت و تعالی خواهد بود بلکه معنای آن اعتقاد به یک هدف مشترک است و آن قدرتمندی هرچه بیشتر این نظام مقدس و ایجاد رفاه و آسایش و شادمانی برای ملت ایران می‌باشد. چرا که اختلاف شدید بین مسئولین، انرژی‌ها را به سمت حاشیه کشانده و از هدف دور خواهد نمود.

در این زمانه حساس، ایران عزیزمان از طرق مختلف مورد هجمه‌های سیاسی و اقتصادی قرار گرفته و دشمن با ایجاد مشکلات اقتصادی و هدف گرفتن معیشت مردم ایران، به دنبال ایجاد تنش بین مسئولین این مملکت است چرا که می‌داند تصمیم گیری درست در هنگام آرامش بهتر انجام خواهد شد و یکی از حربه‌های دشمنان ایران ضربه زدن به ایجاد انسجام و یکپارچگی و وحدت ملت ماست.

حوزه انتخابی بنده، جامعه کلیمیان ایران نیز از این موضوع مستثنی نبوده و همیشه بر حفظ وحدت ایرانیان تاکید فراوانی داشته است و به شعائر انقلاب وفادار بوده و هست. کلیمیان ساکن تهران، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، کرمان، یزد، رفسنجان، همدان و دیگر شهر‌های این خاک مقدس، این پیروان راستین شریعت حضرت موسی کلیم الله که بیش از ۲۶۰۰ سال سابقه حضور در ایران را دارند، طی این تاریخ طولانی همواره به این آب و خاک دلبسته و وفادار بوده‌اند و به خصوص پس از انقلاب اسلامی با حضور فعال در تمام عرصه‌های انقلاب، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی که با تقدیم شهدا، جانبازان و اسرایی نیز همراه بوده است، دوشادوش سایر هموطنان شریفشان، دین خود را با خدماتشان ادا نموده اند. واضح است که جامعه ایرانیان کلیمی نیز انتظار دارند که به حقوق حقه ایشان همچون گذشته طبق اصول ۲۰، ۱۹، ۱۴، ۱۳ و ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران احترام گذاشته شود.

از طرفی اذعان می‌دارم مردم حوزه انتخابیه اینجانب در کمال آزادی به انجام فرایض دینی خود مشغول بوده و دارای آزادی‌های اجتماعی و آزادی بیان برابر سایر هم میهنان خود هستند و تمام عبادتگاه ها، مدارس و دیگر ارگان‌های جامعه کلیمیان ایران در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راحتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در اینجا لازم می‌دانم مراتب قدردانی خود را از ریاست محترم قوه قضاییه، مشاور محترم ریاست جمهور در امور اقلیت‌ها و اقوام، وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و فرماندهی محترم نیروی انتظامی در مورد حمایت‌های قانونی خود از جامعه ایرانیان کلیمی اعلام دارم.

اینجانب به عنوان فردی که یک دهه مسئولیت ریاست انجمن کلیمیان را برعهده دارد و دیگر مسئولین این جامعه، بهمراه سایر کلیمیان، در تمام محافل و با صراحت کلام، و در تمام وقایع با صدور بیانیه و انجام راهپیمایی اقدامات رژیم رو به زوال صهیونیستی را محکوم نموده ایم و حمایت کامل خود را از مردم مظلوم و کودکان بی‌پناه فلسطینی اعلام داشته و آرزوی بازگشت این مردم مظلوم به خانه و کاشانه خود را داریم و همان طوری که امام راحل در سخنان تاریخی خود بر تفکیک جامعه کلیمیان از صهیونیست‌ها تاکید داشتند ما نیز ضمن پاسداشت حقوق مردم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها بر این تفکیک اصرار وافر داریم.

همچنین اقدامات رئیس جمهور آمریکا را با تحمیل تحریم‌های غیرانسانی به ملت ایران محکوم کرده و نقض حقوق بشر و حقوق حقه زنان مردان و کودکان ایرانی را با ایجاد فشار‌های اقتصادی و تهاجم فرهنگی به آنان محکوم می‌کنیم و آنچه را که سیاستمداران امریکایی ادعا دارند که" این تحریم‌ها علیه دولت ایران است" کذب محض دانسته و این اقدامات تنها باعث رنج و آزار ملت ایران شده است و با وجود ادعای ترامپ که این تحریم‌ها در مورد غذا و دارو اعمال نمی‌شود واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد و متاسفانه واردات دارو به ایران با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده به نحوی که برای همه روشن است کودکان سرطانی و تالاسمی ایران، بیماران ام اس، بیماران مبتلا به کرونا و دیگر بیماران این مرز و بوم یکی از اهداف کینه توزانه ترامپ در این کشور هستند و این یکی از دلایل نقض حقوق بشر از طرف دولت آمریکاست.

در پایان امیدوارم که مجلس یازدهم مجلسی قوی و تاثیرگذار در روند موفقیت کشور در مقابل دشمنان بوده و تمام تلاش نمایندگان محترم بهروزی، رفاه، سعادت و آرامش مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری را برای همه اقشار ملت ایران به ارمغان آورد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار