احداث سیل بند در روستای ام نوشه خرمشهر

بخشدار مرکزی خرمشهر از احداث ۴۰۰ متر سیل بند در روستای در معرض سیلاب ام نوشه خرمشهر خبر داد.

 عباس پورمند بخشدار مرکزی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: برای اجتناب از بروز سیلاب و با توجه به موقعیت روستای ام نوشه از روستاهای حومه غرب کارون که در پیچ خطرناک رودخانه کارون قرار دارد، قرار است سیل بندی به طول ۴۰۰ متر در این روستا احداث شود.

او افزود: پروژه احداث سیل بند با پیگیری فرماندار ویژه خرمشهر و توسط سازمان آب و برق خوزستان از محل اعتبارات استانداری به مبلغ حدود ۲ میلیارد تومان اجرا می شود.

 بخشدار مرکزی خرمشهر با بیان اینکه کار گودبرداری برای احداث سیل بند از یک ماه پیش آغازشده است بر ضرورت احداث یک سیل بند سنگی در این روستا تاکید کرد و گفت: با توجه به انحنای رودخانه، امکان احداث سیل بند خاکی در روستای ام‌نوشه وجود ندارد و احداث سیل بند سنگی یک ضرورت است.

 او در ادامه به ثبت نام عواید حاصل از سوخت اشاره کرد و گفت: کار ثبت نام عواید حاصل از سوخت در اکثر روستاها انجام شده است و در برخی روستاها همچون معمره صنگور، سوره و منیخ در حال انجام است و اگر کسی تا کنون ثبت نام نکرده است به بخشداری برای انجام مرحله اول ثبت نام مراجعه کند.

 پورمند همچنین از انتخاب دهیاران نمونه بخش مرکزی خرمشهر خبرداد و اظهار کرد: از حدود ۶ ماه پیش طرحی اجرا شده است که از میان دهیاران بخش مرکزی خرمشهر هر ماه دو نفر به عنوان دهیار نمونه معرفی می شوند.

او افزود: ملاک های انتخاب، عمل به وظایف محوله به بهترین نحو، ارسال مرتب گزارش عملکرد، ارتباط مطلوب با بخشداری و دیگر دستگاه ها، پیگیری امور روستا، پاسخگویی و رضایت مردمی است.

 بنا به گفته بخشدار مرکزی خرمشهر این اقدام عاملی در افزایش رغبت دهیاران شده است و قرار است در همین راستا عملکرد دهیاران در فضای مجازی نیز منتشر شود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.