حمایت آلمان از اقدامات و اظهارات اخیر دولت فرانسه

وزیر خارجه آلمان در یک نشست خبری از حمایت این کشور از اظهارات و اقدامات اخیر دولت فرانسه که سبب برانگیخته شدن خشم مسلمانان شده است خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، در نشست خبری مشترک با رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ما از اقدامات و اظهارات اخیر دولت فرانسه حمایت می‌کنیم.

ماس گفت: ما از اقدامات سیاسی که دولت فرانسه اتخاذ کرده است درک کاملی داریم و از آن حمایت می‌کنیم. او افزود: دوستان فرانسوی می‌دانند که ما در کنار آنان هستیم.

وزیر خارجه آلمان انتقاد صریح رییس جمهور ترکیه به مکرون را حملات شخصی و یک نقطه سخیف خواند و گفت این اظهارات غیر قابل قبول است.

هایکو ماس گفت: همواره در کنار فرانسه در مبارزه با اسلام گرایان افراطی به خصوص پس از حمله نفرت انگیز تروریستی که هفته قبل اتفاق افتاد هستیم. وی افزود: میلیون‌ها مسلمان متکی به قانون در آلمان و سراسر اروپا هستند.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: ما اقدامات کسانی را که قصد دارند در جامعه ما شکاف ایجاد کنند نمی‌پذیریم و به دوستان فرانسوی خود خیلی روشن گفتیم و از اقدامات سیاسی که دولت فرانسه اتخاذ کرده درک کاملی داریم و از آن حمایت می‌کنیم.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان امانوئل مکرون در چهارشنبه گذشته که این اقدام را آزادی بیان انگاشته بود دو چندان شد و مقامات بسیاری از کشور‌ها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار