پیش بینی برداشت ۱۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های بهبهان

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بهبهان گفت: پیش بینی می‌شود از سطح یکهزار و ۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان ۱۰ هزار تن خرما برداشت شود.

عبدالخالق پور خنجر رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به برداشت خرما از سطح یکهزار و ۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان گفت: میانگین برداشت این محصول ۸ تن در هر هکتار است و پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های این منطقه برداشت و روانه بازار شود.

او ارقام خرما در بهبهان را کبکاب، خاصی، حاجی محمدی، زاهدی، مجول و... عنوان کرد و افزود: نخلستان‌های خرما در این شهرستان بیشتر در بخش مرکزی و منطقه تشان است و کبکاب با ۵۵ درصد و خاصی با ۳۰ درصد عمده خرمای این شهرستان را  تشکیل می‌دهند.

پورخنجر با بیان اینکه بیشتر خرمای بهبهان مصرف تازه خوری دارد و ۶ کارگاه بسته بندی سنتی و ۳ کارخانه مدرن نیز عملیات فرآوری و بسته بندی این محصول را انجام می‌دهند، اظهار داشت: در فصل برداشت این محصول  برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز اشتغالزایی می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بهبهان در پایان تصریح کرد: برداشت خرما از نخلستان‌های بهبهان از نیمه مهر ماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.