رشد ۱۸.۷ درصدی پرواز‌های عبوری از آسمان ایران

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد در شهریورماه تعداد هواپیماهای شرکت‌های خارجی که از آسمان ایران تردد کرده‌اند، نسبت به ماه قبل ۱۸.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان براساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در شهریور امسال تعداد ۱۰ هزار و ۳۷۶ فروند هواپیمای شرکت‌های خارجی از آسمان ایران تردد کرده‌اند که این رقم نسبت به مرداد رشد ۱۸.۷ درصدی داشته است.

در ماه مذکور روزانه به طور متوسط ۳۳۴.۷ پرواز عبوری در هر روز به ثبت رسیده است.

رقم مذکور، بالاترین میزان پرواز عبوری از ابتدای امسال تا پایان شهریور از آسمان ایران بوده است. این امر درحالی بوده است که بدلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد پرواز‌های ایرلاین‌های مختلف جهان به شدت کاهش یافته است.

اگرچه تعداد پرواز‌های عبوری از آسمان ایران در شهریور امسال نسبت به مرداد با رشد خوبی همراه شده، اما نسبت به شهریور پارسال که ۲۳ هزار و ۵۱۱ سورتی پرواز عبوری به ثبت رسیده بود، کاهش ۴۴.۱۳ درصدی داشته است.

در ۶ ماهه نخست امسال تعداد پرواز‌های عبوری از آسمان ایران، ۴۱ هزار و ۲۵ سورتی پرواز بود در حالی که در ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۱۶۱ هزار و ۸۹۳ سورتی پرواز از آسمان ایران عبور کرده بود که کاهش ۷۴.۶ درصدی نشان می‌دهد.

طی ۱۰ سال اخیر، بیشترین تعداد پرواز‌های عبوری در یک ماه، به شهریور ۱۳۹۶ با انجام ۴۰ هزار و ۲۵۷ سورتی پرواز (۱۲۹۸ پرواز عبوری در هر روز) اختصاص داشت؛ کمترین تعداد نیز در اردیبهشت امسال با انجام ۴ هزار و ۳۸۹ سورتی پرواز (متوسط ۱۴۱.۵ پرواز عبوری در هر روز) ثبت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار