ترامپ از تایید گزینه خود برای تصدی کرسی دیوان عالی ابراز خرسندی کرد

رئیس جمهور آمریکا از اینکه گزینه مورد نظر او برای جانشینی قاضی فقید دیوان عالی این کشور از سوی سنا تایید شده است ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مراسمی درست هشت روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تایید «اِیْمی کُنی بَرِت» گزینه مورد نظر خود برای تصدی یکی از کرسی‌های دیوان عالی در مجلس سنای آمریکا را «یک روز بسیار مهم برای آمریکا» عنوان کرد.

ترامپ در حالی که کنار برت ایستاده بود، خطاب به قانونگذاران و دیگر افرادی که در کاخ سفید گردهم آمده بودند، اعلام کرد: «امروز یک روز بسیار مهم برای آمریکا، برای قانون اساسی آمریکا و برای حاکمیت منصفانه و بی طرفانه قانون است.»

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا توانستند با ۵۲ رأی موافق در برابر ۴۸ رأی مخالف دموکرات‌ها ایمی کنی برت را به عنوان نهمین قاضی دیوان عالی آمریکا معرفی کنند. دونالد ترامپ ۲۷ سپتامبر برت را به عنوان نامزد جانشینی «راث بیدر گینسبرگ» قاضی فوت شده در دیوان عالی آمریکا معرفی کرده بود.

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اما در واکنش به این انتخاب، از مجلس سنا خواست که برت را تا پیش از برگزاری انتخابات ماه نوامبر، به عنوان قاضی دیوان عالی تایید نکند.

دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است.

ایمی کنی برت، زمانی وکالت گروهک تروریستی منافقین را بر عهده داشته است، برت سابقه وکالت برای این گروه تروریستی را در یک پرسشنامه مجلس سنای آمریکا ذکر کرده است.

ترکیب قضات دادگاه عالی آمریکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تا حدی روند اجتماعی در این کشور را تعیین می‌کند.
این دادگاه ۹ عضو دارد و مستقیما از سوی رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب می‌شود.

اعضای این دادگاه مادام‌العمر هستند و همین موضوع بر اهمیت انتخاب این افراد می‌افزاید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار