دیدار فرستاده ویژه پوتین با نخست‌وزیر عراق

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و نخست‌وزیر عراق در دیداری به بررسی شیوه‌های توسعه و تقویت مناسبات دوجانبه در سطحی فراتر از سطح کنونی پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با «الکساندر لاورنتینف»، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و «میخائیل میزیتسف»، رئیس مرکز ملی وزارت دفاع روسیه در بغداد، پایتخت عراق دیدار و گفتگو کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای گفت: دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه میان بغداد و مسکو، تقویت همکاری‌های مشترک در سطوح مختلف و شیوه‌های همکاری در زمینه برقراری ثبات در سطح منطقه‌ای بر اساس سیاست‌های متکی به تدبیر و گفتگو رایزنی کردند.

همچنین بررسی تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش، همکاری در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه تسهیل بازگشت آوارگان و پناه‌جویان به مناطق مسکونی‌شان، بسترسازی مناسب برای جلوگیری از بازگشت و تروریج افکار افراطی از دیگر محور‌های این دیدار بود.

نخست وزیر عراق در این دیدار به فرستاده روسیه گفت که خواستار گسترش روابط دوجانبه به سطحی فراتر از سطح کنونی است و ابراز امیدواری کرد که این روابط تقویت و توسعه یابد و با وجود محدودیت‌های تحمیلی مربوط به شیوع ویروس کرونا، سفر‌های متقابلی میان مقامات دو کشور انجام شود.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق نیز با الکساندر لاورنتینف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه دیدار کرده و با وی درخصوص روابط دو کشور گفتگو کرد.

قاسم الاعرجی در این دیدار اعلام کرد که عراق موضع حمایتی روسیه در جنگ علیه داعش را فراموش نمی‌کند و دولت مصطفی الکاظمی اصل گفتگو را که بهترین راه حل در تعامل با سایر کشور‌ها است، در پیش گرفته است و بر موضع روسیه برای حل بحران‌ها در منطقه‌ای که دیگر تاب تحمل جنگ‌های جدید را ندارد، حساب باز می‌کند.

او افزود: عراق آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها در راستای خدمت به منافع دو کشور و حمایت از ثبات در منطقه و جهان است.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در این دیدار‌ها تاکید کرد که مسکو آماده افزایش همکاری‌ها و تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع مشترک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار