توضیحات سازمان محیط زیست درباره آخرین وضعیت شامپانزه‌های باغ وحش ارم

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران درباره آخرین وضعیت شامپانزه‌های باغ وحش ارم در پی مرگ شامپانزه ۱۸ ساله توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت شامپانزه‌های باغ وحش ارم اظهار کرد: روزی که باغ وحش ارم خبر تلف شدن شامپانزه ماده را به ما اعلام کرد، به همراه دامپزشک برای بررسی علت این ماجرا به باغ وحش ارم رفتیم و مشاهده کردیم که این شامپانزه به علت وارد شدن ضربه به سرش توسط همنوعانش تلف شده است.

او در پاسخ به اینکه چرا خبر مرگ این شامپانزه دیر اعلام شد؟، گفت: آزمایش‌ها و نمونه‌هایی از شامپانزه گرفته شده بود تا علت دقیق آن مشخص شود، لذا باید نتیجه آزمایش‌ها به دست ما می‌رسید و سپس خبر مرگ آن را اعلام می‌کردیم.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه نظارت سازمان محیط زیست در باغ وحش ارم به صورت هفتگی است، بیان کرد: در نظارت‌ها و پایش‌های هفتگی که از مراکز نگهداری حیات وحش داریم، اگر موردی باشد به مسئولان آن تذکر می‌دهیم تا این مشکلات را رفع کنند.

کرمی تصریح کرد: حتی اگر جایگاه شامپانزه‌ها هم اصلاح شود، این گونه اتفاقات به صفر نخواهد رسید، به دلیل اینکه این حیوانات زندگی اجتماعی دارند و به صورت گله‌ای با هم زندگی می‌کنند، این اتفاقات در سایر گونه‌ها از جمله گوزن‌ها، قوچ‌ها و و میش‌ها در طبیعت دیده می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران درباره موضوع انتقال شامپانزه سه ساله که در حال حاضر در باغ وحش ارم نگهداری می‌شود، تصریح کرد: در اصل این تصمیم را مسئولان باغ وحش ارم می‌گیرند، لذا اگر قرار است این شامپانزه انتقال داده شود باید به ما به صورت کتبی اعلام کنند تا آن را بررسی کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار