ارمنستان، جمهوری آذربایجان را به حمله پهپادی به مرز‌های خود متهم کرد

وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه مدعی حملات پهپادی جمهوری آذربایجان به مرز‌های جنوبی خود شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان از حمله پهپادی جمهوری آذربایجان به اراضی این کشور در نزدیکی مرز ایران خبر داد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد نیرو‌های جمهوری آذربایجان صبح امروز سه شنبه حملات پهپادی را به نزدیکی مرز‌های مشترک این کشور با ایران صورت داده اند. ارمنستان هشدار داد اقدام امروز جمهوری آذربایجان قطعا حمله تلافی جویانه را در پی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد طرف آذربایجانی ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت گرینویچ آتش بس را نقض کرده است. از هواپیما‌های بدون سرنشین (که یکی از آن‌ها در خاک ارمنستان سقوط کرد) و سلاح‌های توپخانه‌ای برای گلوله باران یک نقطه مرزی استفاده کرد. وزارت دفاع ارمنستان همچنین تاکید کرد حملات آذربایجان هیچگونه تلفات انسانی در پی نداشته است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بلافاصله ادعا‌های ارمنستان در خصوص حمله به مرز‌های جنوبی این کشور را رد کرد.

این در حالیست که یکشنبه شب وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اجرایی شدن توافق آتش‌بس جدیدی میان جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه خبر داد. وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود با اشاره به بیانیه مشترکی که در تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر) میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی او و «ولادیمیر پوتین» همتای روس آنان، منعقد شده است، اعلام کرد که «این توافق از فردا ۸ صبح به وقت محلی اجرایی می‌شود و واشنگتن مذاکرات با مینسک را سهولت خواهد بخشید تا جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان راه‌حلی برای مناقشات قره‌باغ بیابند.»

از زمان آغاز درگیری‌های تازه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، این سومین توافق آتش بسی است که میان دو کشور منعقد و از سوی دو کشور نقض شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار