خیز بهارستان برای اصلاح روند اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ چرا وکلای ملت تامین اجتماعی را نشانه رفته‌اند؟

تامین منابع مالی طرح جدید مجلس مبنی بر تامین کالای اساسی، این روزها بحث انگیز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، متناسب سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالبه‌های چند ساله این قشر است که بعد از افزایش حقوق شاغلان و تورم‌های سرسام آور بیشتر از هر زمانی خواسته اصلی بازنشستگان شد.

هرچند این روز‌ها کم و بیش شاهد اجرای طرح "همسان سازی" یا بهتر است بگوییم "متناسب سازی" هستیم، اما این در صورتی است که حقوق بازنشستگان در صندوق‌های بیمه‌ای مختلف با شرایط خاص و متفاوتی همسان سازی شده است. این تفاوت در اجرای متناسب سازی باعث شده گله برخی از بازنشستگان از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی که همواره کمترین دریافتی‌ها را داشته اند به صدا درآید.

اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پس از سال‌ها انتظار...

اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از آنجایی شروع شد که دولت بعد از کشمکش‌های فراوان قبول کرد بخشی از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. در واقع طبق برنامه ششم توسعه دولت مکلف بود سالیانه ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به این سازمان پرداخت کند که تا پایان برنامه ششم بدهی اش به این سازمان به طور کامل پرداخت شده باشد این درحالی بود که این اتفاق تا ۱۸ تیر ۹۹ نیفتاد و در نهایت بعد از اعتراضات بازنشستگان، دولت در ۱۸ تیر ۹۹ در جلسه هیات وزیران مصوب کرد که ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و این سازمان با دریافت این پول متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند.

این ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب شرکت‌های غیربورسی و به صورت واگذاری سهام به سازمان تامین اجتماعی اختصاص یافت هرچند هنوز نقل انتقلات آن به سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته و برخی از این شرکت‌ها مانند شرکت تجهیزات سنگین هپکو با انبوهی از مشکلات به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

اما درگیر و دار اجرای متناسب سازی پر حاشیه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، آن هم با اعتباری کمتر از سایر صندوق‌های بازنشستگی مانند کشوری، زمزمه‌های جدیدی از سوی مجلس به گوش رسید. "طرح تامین کالا‌های اساسی"، طرحی که از طرف مجلس برای حل مشکلات معیشتی در شرایط فعلی مطرح شد.


بیشتر بخوانید


اجرای طرح تامین کالاهای اساسی با پول بازنشستگان

در همان روز‌های پایانی شهریورماه و ابتدای مهرماه که بحبوحه‌ مذاکره و بحث در مورد این طرح در مجلس بود، برخی اقتصاددانان از کمبود بودجه برای کلید خوردن چنین طرحی انتقاد کردند و هشدار دادند با این رویه یعنی برداشت از ردیف‌های فعلی بودجه، کسری بودجه ۹۹ تشدید خواهد شد.

حالا هم نمایندگان مجلس، برای جابجایی ردیف‌های بودجه‌ای، به جای اینکه سراغ بخش‌هایی مانند نهاد‌های خاص، بنیاد‌های معاف از مالیات یا سازمان‌های عریض و طویل و بعضاً ناکارآمد در دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی بروند، سراغ سازمان تامین اجتماعی آمدند و  برای تامین منابع مالی اجرای این طرح خواستار بازگردانی بخشی از منابع اختصاص یافته دولت به تامین اجتماعی بابت رد دیون هستند همان ۳۲ هزار میلیاردی که با پیگیری‌های زیاد بالاخره از طرف دولت به این سازمان اختصاص یافت یا بهتر است بگوییم همان منابعی که برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافت.


بیشتر بخوانید


علی اصغر بیات رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: طبق بند الحاقی به تبصره ۲ لایحه بودجه، دولت مکلف شده است تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان در مقاطع سه ماهه جهت پرداخت بخشی از بدهی‌های انباشته شده خود به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۳۹۹ کارسازی کند.

بیات گفت: در همین راستا مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد که مسیر اجرای قانون متناسب سازی را پس از گذشت سال‌ها هموار کرد.

بیات تصریح کرد: متاسفانه در روز‌های اخیر اخباری به گوش می‌رسد که کام بازنشستگان و مستمری بگیران را در بحبوحه افزایش هزینه‌های اقلام ضروری زندگی تلخ کرده است.

وی گفت: درحالی که انتظار میرفت با پرداخت بخش‌های دیگری از مبالغ بدهی دولت اندکی از شکاف درآمدی مستمری بگیران رفع شود، طرحی در مجلس در دستور کار قرار گرفته است تا ۵۰ درصد معادل ۱۷ هزار میلیارد تومان باقی مانده از ۳۲ هزار میلیارد تومان مصوب شده بازگردانده شود که بی تردید در این شرایط دشوار معیشتی اقدامی بدور از انتظار بازنشستگان و مستمری بگیران است که وعده‌های بسیاری برای بهبود شرایط زندگی خود شنیده اند.

نارضایتی بازنشستگان تامین اجتماعی پس از اجرای متناسب سازی

اقدامی غیر منتظره که از مجلس فعلی انتظار آن نمی‌رفت. این روزها شرایط زندگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی سخت‌تر می‌شود و این اقدام فرآیند متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان را که بعد از مدت‌ها کجدار و مریض اجرا شد با مشکل مواجهه خواهد کرد، چراکه اجرای متناسب سازی حقوق در مرحله اول اصلا نتوانست بازنشستگان را راضی کند و بازنشسته تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه بعد از اجرای متناسب سازی کمتر ۳ میلیون تومان دریافت می‌کند و اگر نگاهی سرانگشتی به وضعیت قیمت‌ها و هزینه‌های این روز‌های جامعه مان کنیم متوجه خواهیم شد که این رقم کوچک‌ترین مشکل بازنشستگان را حل نخواهد کرد.

تصمیم گیری برای منابعی که مربوط به سازمان تامین اجتماعی است و جزء طلب خود این سازمان از دولت بوده یکی دیگر گله‌های نمایندگان کارگران است. این نمایندگان باز پس گیری این منابع را از تامین اجتماعی مخالف با قانون می‌دانند.


بیشتر بخوانید


سازمان تامین اجتماعی را به عنوان سازمان بیمه گر ببینند

اولیا علی بیگی رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره اظهار کرد: دولت و مجلس به این موضوع واقف هستند و در نص صریح قانون نیز آمده که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی و غیردولتی است و منابع حاصل از این سازمان از طریق حق بیمه‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد درآمد سازمان تامین اجتماعی از طریق حق بیمه‌ها حاصل می‌شود، گفت: متاسفانه دولت‌ها و مجلس‌ها شناخت واقعی نسبت به این سازمان ندارند و انتظار میرود با توجه به این که درآمد تامین اجتماعی از طریق منابع حاصل از حق بیمه کارگران به این سازمان پرداخت شده است، به عنوان یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی نگاه کنند نه به عنوان یک سازمان حمایت گر اجتماعی.

علی بیگی با بیان اینکه با توجه به این که این سازمان غیردولتی است و خودکفاست، حق تعیین تکلیف برای منابع این سازمان را دولت‌ها و مجلس‌ها ندارند، گفت: بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است و این بدهی از طریق همان تکالیفی که مجلس مشخص کرده و دولت به آن وظایف عملی نکرده ایجاد شده است.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار کشور با بیان اینکه قبل از هر تصمیم گیری به دغدغه کارگران توجه کنند، بیان کرد: در قانون آمده که دولت مکلف است هر ساله ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی تا پایان برنامه ششم توسعه پرداخت کند در صورتی که این اتفاق نیفتاده و بعد از مدت‌ها ۳۲ هزار میلیارد تومان به عنوان بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی مصوب شد که در قالب شرکت‌های واگذار شود، اما مجلس به جای پیگیری از دولت برای پرداخت بدهی خود به این سازمان آن را دور می‌زند.

وی با اشاره به اینکه امروز در صحن علنی مجلس موضوع بازگرداندن نیمی از منابعی که دولت بابت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده بود مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: از مجلس انتظار داریم به اموال سازمان تامین اجتماعی تعرض نکند و پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت را پیگیری کند.

به پول بازنشستگان دست نزنید

همچنین علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی کمتر از تمامی بازنشستگان است و از ۳۲ هزار میلیارد تومانی که از دولت دریافت کردیم ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را برای اجرای متناسب سازی در مرحله اول در نظر گرفتیم و بخشی از این پول برای افزایش بن خواربار و مسکن اختصاص یافت و ۱۴ هزار میلیارد تومان آن برای افزایش حقوق بازنشستگان از منابع متناسب سازی در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته دارد، بودجه این سازمان برای متناسب‌سازی ۱۴ هزار میلیارد تومان است، در حالی که دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق کشوری با داشتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته، مبلغی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان را اختصاص داده و همسان سازی را برای این گروه از بازنشستگان اجرا کرده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور ادامه داد: بعد از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، برخی از بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور به احکام اعتراض کردند که اعتراض آن‌ها به حق بود و در نهایت احکام اصلاح و این مشکل نیز حل شد.

بیات با بیان اینکه اخیراً در کمیسیون مجلس شورای اسلامی طرحی مطرح شده مبنی بر اینکه از ۳۲ هزار میلیارد تومانی که دولت به تأمین اجتماعی بابت رد دیون خود پرداخت کرده است، ۱۵ هزار میلیارد تومان آن باید برای پرداخت یارانه و حمایت از اقشار کم درآمد به دولت بازگردانده شود، افزود: با نمایندگان مجلس وارد مذاکره شدیم، نمایندگان‌ مجلس ادعا کردند که اگر این ۱۵ هزار میلیارد تومان را از بند "و" برداریم، از بند "ب" ۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت خواهیم کرد، در واقع منابعی را که در حال حاضر به ما پرداخت شده، می‌خواهند بگیرند و قول منابعی که هنوز مصوب نشده را می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش صعودی اقلام ضروری، زندگی برای بازنشستگان ما سخت شده است، اضافه کرد: بعد از سال‌ها توانستیم این بودجه را برای اجرای متناسب‌سازی دریافت کنیم، هرچند این کم است و فقط توانستیم حقوق بازنشسته‌ها را با ۳۰ سال سابقه به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسانیم و این در حالی است که یک بازنشسته کشوری با ۳۰ سال سابقه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی به این مسئله اعتراض دارند، چرا که یک تبعیض بین بازنشستگان صورت گرفته است. دولت اگر بودجه برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ندارد، چرا حقوق بازنشستگان کشوری را افزایش می‌دهد و اگر بودجه دارد بدهی‌اش را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

بیات با اشاره به اینکه نسبت به طرح جدید مجلس گلایه داریم، چرا که بعد از سال‌ها متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام شده است، افزود: با این اقدام مجلس، حتماً در پرداخت حقوق بازنشستگان به مشکل بر می‌خوریم و توقع داشتیم اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی فقط به یک مرحله ختم نشود و بتوانیم مراحل بعدی را نیز طی کنیم و با این افزایش حقوق به پایه حقوق بازنشستگان اضافه شود.

وی با تأکید بر اینکه از نمایندگان مجلس تقاضا داریم دست به پول بازنشستگان نزنند، بیان کرد: اگر می‌خواهند کمکی کنند، کمک کنند؛ در غیر این صورت به پول ما دست نزنند و مصرانه خواستار این هستیم که از ۳۲ هزار میلیارد تومانی که در جهت بند "و" به سازمان تأمین اجتماعی تخصیص یافته ریالی بر ندارند و برای طرح‌های حمایتی خود از منابع دولتی استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


گله بازنشستگان بعد از شنیدن این اخبار بیشتر شده، بازنشستگانی که تا دیروز با شنیدن حرف‌های دلخوش کننده مسئولان، امید به افزایش حقوق و اجرای متناسب سازی در مراحل بعدی داشتند، اما تصوراتشان از افزایش حقوق خراب شد. هرچند که از طرف مجلس حرف های دیگری شنیده می شود و دقیقا هرآنچه که نمایندگان بازنشستگان و کارگران در این خصوص می گویند برعکس آن را از مجلسی‌ها می‌شنویم.

توضیحات مجلسی ها درخصوص تامین بودجه اجرای طرح تامین کالا اساسی

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: طرح تامین کالا‌های اساسی دستورکار جلسه مشترک مجلس و دولت بود و درخصوص منابع این طرح پس از بررسی‌های لازم توافق لازم صورت گرفت و مقرر شد، پورمحمدی مشورت لازم را با دولت انجام دهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این توافق موضوع ۵۰ هزار میلیارد تومان بند (و)، تبصره ۲ در اختیار سازمان تامین اجتماعی بدون هیچگونه تغییر کماکان باقی می‌ماند.

وی اظهار کرد: منابع تامین کالا‌های اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در جهت تامین کالا‌های اساسی بر مبنای ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰ هزار تومان برای ۴ دهک بعدی خواهد بود.

حاجی بابایی به لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مناطق محروم هم اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزارمیلیارد تومان برای تومان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی افزود: خط قرمز ما در این طرح، تامین کالا‌های اساسی و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی بطور کامل است.

همچنین در این باره محمد خدابخشی نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مباحث مطرح شده درباره بازگشت ۱۷ هزار میلیارد از سوی مجلس به دولت از بدهی‌های قوه مجریه به تامین اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: این موضوع صحت ندارد و این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه نگاه کمیسیون برنامه و بودجه همواره تقویت تامین اجتماعی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان است، ادامه داد: زمانی که برنامه ششم توسعه تصویب شد جمعی از نمایندگان احکامی را در این برنامه برای حمایت از تامین اجتماعی مصوب کردند.

خدابخشی با اعلام اینکه عدد خوبی در طرح تامین کالا‌های اساسی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: البته پیشنهاداتی نیز از سوی نمایندگان مطرح شده که قرار است از هیات رئیسه مجلس درخواست کنیم تا فردا طرح تامین کالا‌های اساسی را به کمیسیون بازگرداند تا پیشنهاد‌های ارائه شده را با حضور نماینده دولت بررسی کنیم و بر سر موضوعات باقیمانده توافق کنیم تا این طرح بدون مشکل از سوی شورای نگهبان تایید شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه ۱۷ هزار میلیارد از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است و مبلغی برای به دولت باز نگرداند شده است، گفت: حتی تلاش ما این است که منابع افزایش پیدا کند تا کمک بیشتری به سازمان تامین اجتماعی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان داشته باشیم.

حالا که پس از سال‌ها انتظار بالاخره نور امیدی در دل زندگی بازنشستگان تابیده شد و منابعی هرچند اندک برای اجرای متناسب سازی حقوق‌شان اختصاص یافت، بهتر است وکلای ملت با بررسی همه جانبه طرح خود مانع اجرای این روند نشوند و برای تامین منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی، به منابعی که برای بازنشستگان است دست نزنند و اصطلاحا از جیب بازنشستگان تامین منابع نکنند.

علی رغم اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرحله اول بازنشستگان هنوز نمی‌دانند با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان چگونه امرار معاش کنند، حق هم دارند اگر برای لحظه‌ای جای آن‌ها باشیم متوجه می‌شویم با این پول‌ها زندگی کردن به آسانی نیست. هر طرح و تصمیمی که در مجلس گرفته می‌شود اگر به نفع بازنشستگان آن هم بازنشستگانی که در دهک‌های پایین درآمدی هستند باشد قطعا امیدوار کننده خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
يه مملكت وقتي درست ميشه كه هر كي جايگاه خودشو بشناسه و بدون اثبات خودش خودش رو از ديگران بالاتر ندونه و هيچ پستي رو قبول نكنه ولي الان يه روستايي كه هيچ هنري از خودش نشون نداده هم ميگه من بايد بشم رييس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
حسین شعبانپور از ایرانیت
۲۱:۳۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
سلام جانمان دیگربه لبمان رسیدهمسانسازی 12سال طول کشید حالابرای اصلاح همسان سازی سخت وزیان اورها خدامیداند چند ده سال بایدمنتظربمانیم من که فکرمیکنم عمرمن به دریافت ان کفاف ندهد وامیدوارم که وراث بتوانندازان استفاده کنندنظرخواستید همه نظردادیم ماشالله هزاران حساب دار و حسابدان ومتخصص داریدیعنی برایتان اینقدرسخت است؟ گفتیدبه زودی پرداخت میکنیم این بزودی رافقط خداوندتبارک وتعالی میداندچه زمانیست؟ بخدااگربه یک نفرکم سوادبدهید دوروزه برای همه بازنشستگان انرامحاسبه خواهدکرد والسلام
Iran (Islamic Republic of)
حسین شعبانپور
۲۳:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام خواهشمندم هرچه زودتر بداد بازنشستگان سخت وزیان اوررسیدگی کنیدکه دیگرنه امیدی مانده ونه نفسی همسانسازی انهاچندسال میخواهدطول بکشد؟ دیگرجانمان به لبمان رسیده ازطرفی تورم ازطرف دیگربیماری های تنفسی بدلیل ازبست وموادشیمیایی حسین شعبانپور از ایرانیت
Ireland
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
چرا کسی به فکر حقوق تامین اجتمایی نیست چرا این سازمان درست وحسابی همسان سازی نکرد مثل کشوری ولشگری مگه دولت پول در اختیارتان نگذاشته چرا انجام نمیدید مگه این قشر خرج ومخارج ندارن تا وقتی فکر بازنشسته ها نیستید فرقی نمیکنه پول دست کی باشه دولت یا خود سازمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
خود دولتیها اگه میتونن با حقوق سه میلیون یا چها ر میلیون
زندگی کنند حرفی نیست الان تو این مملکت اسلامی که عدالت
بر قراره ما باز نشسته داریم ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان زندگي میکنه آقایان بزرگان مملکت خودشون می تونن زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
بیمه وبازنشستگی یعنی چی معنی ندارد تمام فشارها بعداز انقلاب برسر کارگر کارنجات که نگهدارنده چرخ اقتصاد بود آورده شد وحالا بعد از سی سال سختی کار درکارخانه وشرایط کار سخت وحوادث کار در تولید وفطع وابستگی وپرداخت حق بیمه ومالیات متاسفانه خود وخانواده هایمان در فقر و مشگلات تورم ونگرانی واز طرف دیگر مشکلات پیری وکهولت سن دچار هستیم ودولت ومسئولین ومجلس بعداز انقلاب کمکی به قشر مظلوم ومستضف وزحمتکش کارگر و بازنشستگان تامین اجتماعی وخانواده هايشان نکردند نه بن نه تسهیلات نه کالای اساسی وبا افزایش روزی ٣٠ تومن افزایش حقوق چی میشه خرید وسرگردان وزير فشار تورم واقعا بیمه بازنشستگی یعنی این؟ تناقض حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری با بازنشستگان تامین اجتماعی آنقدر تفاوت؟ واین همه هیا هو؟ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این افزایش هیچ فرقی بحال بازنشستگان تامین اجتماعی وخانواده هايشان نکرد فقط شانتاژ تبلیغاتی بیش نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
متاسفم بر کسانی که حق بازنُشستگان را تضییع میکند وسفره محقر انان را خالی کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ج ت
۰۵:۱۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
امیدوارم هرمسعولی حق کارگران تامین اجتماعی رانادیده بگیردخداوند متعال جزسرتان بیدرمان نصیبش نکند.دیواری ازتامین اجتماعی بیغیرت کوتاهترنبود کسی نیست صدای کارگر مظلوم بشنود؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۳:۱۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
چرا اینقدر سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگانش متاسفانه ضعیف عمل میکنه .تو رو خدا از مسئولین عزیز خواهش میکنم فکری به حال ما بکنین با این تورم وحشتناک نمیدونم باید چیکار کنیم خودتون رو جای ماها بزارین خداوکیلی نمیتونین با این حقوق خیلی اندک امرار معاش کنین چه بدتر که مستاجر هم باشین
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۱:۵۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
جناب اقایان نماینده مجلس محترم .حق بازنشسته های تانین اجتمایی راخوردن بدتر ازخوردن مال یتیم است چون بازنشستگان تامین اجتمایی هیچ پناهی ندارند.نه‌مجلس دلسوز نه دولت دلسوز نه مدیرعامل تامین اجتمایی دلسوز مثل بچه یتیم فقط توکلشون به خداست هرکی هم ازراه میرسه میزنه سربازنشسته تامین اجتمایی وحق وحقوقش وپایمال میکنه شما یک نگاهی به حقوق کارمندان خود سازمان تامین اجتمایی بندازین ببینید با حق بیمه یک مشت کارگر زحمت کش برای خودشان چه حق وحقوقی دست وپا کردند اونوقت متوجه حق خوری خواهید شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
کی گفتت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه شد ما15 تا18درصد اضافه داشتیم مارا همسان سازی نکردند ما 15درصد مثل سالهای قبل ما دارم فیش حقوق مگریم درست کارگر اداری بودی بنده دراداری کارکردم مسول بورم 351ت به بنده اضافه شد بابا ما سنگکی 2ت می خوریم نمی دانیم حقوق چقد افزایش شد این مثل بعض حرفهای دورغ بگوید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
بازنشسته بازنشسته است چه فرقی دارد هرکس برای خودش قانونی درست کرده لشگری کشوری مگر سی سال حق بیمه ومالیات پرداخت کردیم در تمام بازنشستگان یک قانون دارن همه زیر یک چتر هستند بازنشستگان تامین اجتماعی وخانواده هايشان در فقر و مشگلات تورم ونگرانی واز طرف دیگر مشکلات پیری وکهولت سن دچار هستند ودولتمردان با روزی ٣٠ تومن افزایش حقوق چی میشه خرید وسرگردان وزير فشار تورم ونگرانی هستند خط فقر ۶۵٠٠حقوق وافزایش سال ٩٩ بازنشستگان تامین اجتماعی وخانواده هايشان در ٢۵٠٠ خدایا مارا بخط فقر برسان
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۱:۳۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
شعارهای قالیباف فقط برا جاباز کردن برای ریاست جمهوریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام شما رابه خدایه فکری به حال،بازنشسته های تامین اجتمایی بکنید من باسی سال کار 2598300تومان دریافتیم هست الان کرونا دارم رفتم تست بدم بهم میگه450000هزار تومان باید بدی برای تست خودت تنها بااین حقوق وخونه اجاره ای شما که،حسابگرید به من بگویید چطور زندگی کنم با دوتا بجه مریضی حالافکرکنید اگر مستحق است از،حق بازنشسته های تامین اجتمایی بردارید ویا بهشون،ندین خدا درنظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۰:۴۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
چرااینقدرالتماس میکنیدهمین التماس کردن بعضیها باعث شده که تامین اجتماعی توسری خوربشه مگرخون کشوریهاولشگریهاازماکارگرا رنگینتره
Iran (Islamic Republic of)
محمد فرشباف
۰۰:۱۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
یکی از این اقای بیات بپرسه کجا احکام مشاغل سخت وزیان آور اصلاح شده تاکی میخواهند با
دروغ و سر ما بیچاره ها کنید چرا نمی فهمند که ما میفهیم بجای حل مسئله صورت مسئله رو پاک میکنند
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۰۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنت آنها یکه ما بازنشستگان تامین اجتماعی نارحت میکند چه دولتی باشد چه مجلسی مگر میشود کارگری که در زیر زمین یا در جنگ کار سخت وزیان آور سی سال کار کرده از یک کارمند دولتی که شش ماه درسال تعطیل است کمتر حقوق بگیرد این رعایت انصاف است چطور زندگی کنیم والا خسته شدیم خدا خدایا خودت به فریاد ما برس دیگر عمر تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۲۱:۱۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
اینکه بازنشسته تامین اجتماعی بالشکری وکشوری مورد تبعیض قرار گرفته شکی نیست.اما درشرایط کنونی دولت باید بدهی خود را به سازمان بدهدتاسازمان شرایط بازنشسته های خودراسروسامان دهد.درغیر این اه بازنشستگان گریبان افرادی راکه اخلال کنندخواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۲۰:۱۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید به شما سروران گرامی لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا پیگیری نمایید ممنون ممنون ممنون میشم اختلاف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با لشگری و کشوری بین سه میلیون تا شش میلیون تومان شده لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۸:۱۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
درود یه نماینده تلاش می‌کنه وارد مجلس بشه بخاطر زمین
ماشین وام مسکن کمک به فامیل نه بخاطر افرادیکه بعدخدا
کسی راندارند والا اگر به بندگان خدا خدمت کنه این همه
هزینه نمی‌کرد ماهم خدایی داریم
آه وسوز دل خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
با زنشسه تامین اجتماعی
۱۸:۱۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید به شما سروران گرامی لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا پیگیری نمایید ممنون ممنون ممنون میشم اختلاف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با لشگری و کشوری بین سه میلیون تا شش میلیون تومان شده لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید
Iran (Islamic Republic of)
اصغر زمانی ازاصفھان ابریشم
۱۸:۰۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
تورابخدابااین حقوق چہ کارکنم بااین تورم ؟
یکی بدادتامین اجتمایی وماکہ زیرمجمعہی ان ھستیم برسیدلطفا
Iran (Islamic Republic of)
ساناز میرباقری
۱۶:۲۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
بازنشستگان هنوز نمی‌دانند با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان چگونه امرار معاش کنند

در جواب این جمله فقط میخوام بگم
افرادی که از ۳۰ سال سابقه کمتر دارن با حقوق های خیلی کمتر مثل ۱ میلیون و دویست دارن زندگی میکنن
طوری که خودشونم نمیدونن چجوری دارن زندگی میکنن
واقعا با یک میلیون و دویست میشه چیکار کرد
ما واقعا امیدوار شده بودیم به این افزایش حقوق
ولی امیدمون ، نا امید شد
کاش اصلا از اول امیدی نداده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ستارشکوفا
۱۴:۱۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
لطفا بسرمایه بازنشستگان دست نزنیدآخرمن74 ساله
با2400000هزارتومان چه جوری زندگی کنم من شرمنده
بچه ها ونوه هایم هستم چرا در فکر طبقه ضعیف جامعه
نیستید
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۴:۰۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
مستمری بگیر با همتای بازنشسته خود در کشوری یک ملیون اختلاف دریافتی دارد
United States of America
م م
۱۱:۳۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
نمیدانم سازمان تامبن اجتماعی چه ربطی به دولت دارد که همه اش لز تامین اجتماعی پول می گیرد ولی بدهی اش را نمی پردازد این پول مربوط به کارگران است و باید به صاحبان وافعی شان برگردانده شود
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۴۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
اینقدراین‌بازنشسته‌های‌تامین‌اجتماعی‌بی‌کس‌وکارهستن‌که‌هرکی‌ازراه‌میرسه‌میخواد‌یه‌لگدی‌بهشون‌بندازه‌وارکنارشون‌ردبشه.آقایون‌مسئول‌بی‌کفایت‌به‌‌‌حسابتون‌‌رسیدگی‌کنیدقبل‌‌ازاینکه‌به‌حساب‌شمارسیدگی‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
احد وکیلی
۲۳:۳۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
این همسان سازی پدر همه را دراوردچقدر پیچیده اش میکنند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۲۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
پول بازنشستگان تامین اجتماعی اگربه غیربیمه شدگان وبازنشستگان تامین اجتماعی صرف بشودحرام است وحق الناس میباشد خودبازنشستگان تامین اجتماعی نیازمندترمیباشندبااین مثلا"متناسب سازی دریافتی شان کمتراز۲۸۰۰۰۰۰میباشدتبعیض بزرگ درافزایش تامین اجتماعی بالشگری وکشوری .ازخدابترسند که خداوندناظربراعمال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
پس ما مستمری بگیران تامین اجتماعی چی این قد این حقوق ناچیزه ک به هیج جا نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته یا مستمری بگیر تامین اجتماعی
۲۳:۰۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
چرا چرا. هم . میگویید. دو هشتصد. والا. به خدا من اخر نود و هفت با سی سال سابقه وشست سال بازنشست شدم. ولی فقط. فقط فقط دو چهارصد به حساب من واریز. میش . بقیه کجا داره میره مراجعه هم که میکنیم هیچکس پاسخگو نیست. ........................
Iran (Islamic Republic of)
حیدری
۲۲:۴۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام لطفا در خصوص موضوع همسانسازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی پیگیری های خود را تداوم ببخشید.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی رضاسجادی
۲۲:۳۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
داخل یک کشور زندگی میکنیم ولی نمی توانیم عدالت رو با تمام قوانین موجود برقرار کنیم چون مسئولین قوانین را به نظرخودشان تفسیر واعمال میکنن ولی همیشه گفتن بارکج به منزل نمیرسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
من یک زن مستمر بگیرم با۶ بجه دوتا عروس وداماد ونوه ودو پسر بیکار با حقوق ۲۳۰۰ت که از ان وام ازدواج قرض وبدهی وقبض ابو برق چرا به منکه حقوقم از ۳میلیون کمه معشیتی تعلق نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
محسن مهوری حبیب آبادی خادم المهدی عج
۲۲:۱۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
آفرین بر مسئولین که...همه شان میدانند و بغیر از عدالت عمل میکنند؟ ؟!! صد(از اول)بار خلاف کردی و دیدی ثمرش را.،،.،.،
خوبی(حقیقت و عدالت)چه بدی داشت که یکبار نکردید ؟ ؟!! عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان(عج)،انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۲:۰۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
این طرح همسان سازی فقط به نفع حداکثر بگیران بود که برای خودشان سنگ به سینه زدن بیشترین ضرر را میانگین بگیر کرده . هرچه مشکل و بدبختی هست برای تامین اجتماعی است .نه بدهی را می دهند ونه به صندوق رحم می کنند .در صورتی که زحمت کش ترین قشر کارگر تامین اجتماعی است .
Iran (Islamic Republic of)
حمزه محمودی
۲۲:۰۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
با توجه به بیمه .پرداختی به تامین اجتماعی باید بررسی شود اورده بیمه اونهایی که حقوق بالا داشته اند ،باید هم سان سازی شود اه بیمه هاشون به ی حساب میرفت بعد از سی سال دو سه ملیارد میشد ،الان بان ماهی شصد ملیون بهشون پرداخت میکرد ،مگه یک بازنشسته چتد سال بعد بازنشستگی زنده هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
تور به خدا رحمت کنید ما چه فر قی داریم ما از ملت نیستم مستمری بگری تامین اجتماعی هستیم چهار نفرم ماها دو ملیو پانصد هزار تومان میگرم خدا خوش میاد بااین گرانی چکار کنیم با این کارتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
این چه متناسب سازی که حقوق ما مستمری بگیرا 230هم نشده با این پولا ما چجوری زندگی کنیم قیمت همهچی چند برابر شده با این حقوق اصلا نمیشه زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
هرکس میدونه بگه امروز در اخبار اعلام شد که اشتباهی شده در همسان سازی بازنشستگان کشوری و آبان جبران میشه
یعنی چی مخان اضاف کنن باز؟یعنی حکم تغییر میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
باسلام با اینکه بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی ازین سازمان تامین اجتماعی راضی نیستن با اون متناسب سازی حقوق که انجام دادن که هیچ دردی از حداقل بگیران دوا نکرد اما در مورد برداشت دولت و مجلس ما بازنشستگان با همه دست انکاران تامین اجتماعی موافق هستیم دولت بقیه دیون سازمان تامین اجتماعی را بدهد که با این افزایش حقوق اندک به نام متناسب سازی همه بازنشستگان دچار مشکلات جدی شدن به سازمان تامین اجتماعی چه ربطی دارد که معیشت کل ایران را تامین کند این وظیفه دولت محترم و مجلس است که از درآمد خودشان برای ملت خرج کنن به نظر من طلب تامین اجتماعی را بدهند و سازمان تامین اجتماعی را مکلف کنن که برای بازنشستگان مستمری بگیر همسان سازی حقوق انجام بدهد یعنی حقوق بازنشسته به رده شغلی شاغل همسابقه خود ش برسد بلکه بشود زندگی کرد با این تورم لطفا به گوش مسولین برسانید سپاس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
کی سخت وزیان اور اصلاح شده که خودمون خبر نداریم چرا کذب میبافید حقوق بازنشسته سخت وزیان اور فرقی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام توروخدا جوابگو باشین پدر من با 30سال خدمت4سال سابقه جبهه خویش فرما هستن نه تنها عیدی و حق اولاد وحق همسر بهشون تعلق نمیگیره ی ریالم به حقوقشون اضافه نشده وهمان 2800میگیرن چطور میگن هیچ بازنشسته ای نداریم زیر 3500بگیره .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی سلطانی نژاد
۲۰:۰۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
به خدا به مستمری بگیران تامین اجتماعی که به نان شب محتاجند‌ظلم نکنید یک‌‌بار همسان سازی انجام شد ان هم ناقص وحالا می خواهید ۱۷ میلیارد تومان بابت‌ همسان سازی انها را بر گردانید چرا برای کسوری ها دو بار همسان سازی کردید وبرای تامین اجتماعی یک بار در مرداد ان هم‌ناقص این بی عدالتی اشکار بین بازنشستگان کشوری وتامین اجتماعی است
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
باسلام متاسفانه مسیئلین فقط بلدنند منت سر بازنشستگان تا مین اجتماعی بگذارند در طول یک ماه حقوق مساوی با بازنشسته کشوری با اختلاف یک ونیم میلیو ن تومنی مواجه شدیم یعنی دو میلیون هشتصد تومانی آنها نزدیک چهار میلیون رسید وارسته تا مین اتکائی همان حداقل را میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
بدون شک اجرای ناقص متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به ترمیم و تکمیل دارد تا اختلاف آن با دیگر صندوقها رفع شود. این درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی بویژه افرادی که بطور کامل حق بیمه خود را در طول 30 سال پرداخت کرده اند، می باشد. لطفاً در جهت احقاق حقوق این افراد از سوی مجلس رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
آفرین به خانه کار گر اول خدا بعد شما که از حق تامین اجتماعی دفاع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
یکی توضیح بده ینی چی باز مخان اضاف کنن؟
به کیا کشوری یا تانین اجتماعی

yjc جان توصیح بده
Iran (Islamic Republic of)
رفیعی
۱۹:۱۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
از بودجه و هزینه نهاد های بی فایده و آویزان به مردم کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
وقتی که همه کارشناسان میگن این کار مجلس گرونی میاره خب چه کاریه که مجلس انقدر پافشاری میکنه مثلا میخان بگن فکر مردم هستن خواهشا فشار به خودتون نیارید این ۶۰ تومن هیچ دردی رو دوا نمی کنه فعلا اول کار روغن رو دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
آفرین برمردانیکه برای بهبودزندگی اقشارآسیبپذیرمثل مستمریبگیران وبازنشستگان تامین اجتمایی زحمت میکشندکه حقوقشان پایمال نشود ،متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
نا
۱۸:۳۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
به بازنشستگان کشوری سقف گذاشتند از ۷۳۰۰۰۰۰هزارتومان به بالا اصلا افزایشی نداشتند ظلم کردند در حالیکه تامین اجتماعی سقف انها سیزده میلیون و دویست هزارتومان بوده و به تمام باز نشستگان افرایش حقوق داشتند ولی باز نشستگان به گروهی زیادی هیچ افزایشی صورت نگرفته است
Iran (Islamic Republic of)
عبدالکریم حجتی
۱۸:۲۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام،بابازنشستگان سخت وزیان آوری که پیش ازبارنشستگی 4درصدازآنهاگرفتندهیچ مبلغی ندادندوحقشان ضایع شد.
Iran (Islamic Republic of)
یزدی
۱۸:۱۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام اختلاف ه ملیون در گروه بلاوهفتصد هزار تومان در گروه میانی در تامین اجتماعی چه توجیهی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
با سلام از پول کارگران معیشت دهید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۴۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
یا متناسب سازی به بازنشستگان کشوری ولشگری تعلق می گیرد ویا کارگران زحمت کش هم شامل می شود
Iran (Islamic Republic of)
پیرهادی
۱۷:۱۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام.من جز بازنشستگان شرایط سخت هستم ولی چیزی به حقوق من اضافه نشده است.وماهی ۳ میلیون حقوق میگیرم.باز هم درررررررررروغ
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۵۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
با سلام از قدیم گفته اند کی بود کی بود من نبودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
این خیز برای اصلاح نیست !!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۴۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
(رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور ادامه داد: بعد از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، برخی از بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور به احکام اعتراض کردند که اعتراض آن‌ها به حق بود و در نهایت احکام اصلاح و این مشکل نیز حل شد.)* ولی چیزی به حساب بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور واریز نشد.*
Iran (Islamic Republic of)
بالب
۱۵:۵۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
اگه همون اول 32 هزار میلیارد تومان و درست تقسیم میکردی الان لازم نبود التماس کنی که تورو خدا به این 17 هزار میلیارد دست نزنید
Iran (Islamic Republic of)
یه بازنشسته تامین
۲۲:۱۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
اگر ماده 96 و 111 قانون رو اجرا میکردند اصلا نیازی به متناسب سازی نبود...فقط و فقط اجرای قانون کافیه همین!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
حذف یارانه ثروتمندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
این چه افزایشیه که خودروسازا سه ماهی یه بار استارت گرانی را میزنند و بازنشسته ها و حقوق بگیرا باید تاوانش رو پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام خواهشا به داد بازنشسته های ۲۰ سال هم برسید وضع خوبی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
فقط حرف و حرف و حرف ودیگرهیچ
آخرین اخبار