قدردانی فرماندار ویژه خرمشهر از تمامی تلاشگران عرصه سلامت

فرماندار ویژه خرمشهرگفت: از همه تلاشگران عرصه سلامت که جانانه تلاش می کنند باید قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان گفت:برای تحول در عرصه جامعه و خدمات رسانی در مقابله با ویروس کرونا همه مدیران در سطح شهرستان مکلف به هم افزایی و تلاش های مضاف هستند.

او ضمن قدردانی از تمامی تلاشگران عرصه سلامت افزود:از همه تلاشگران عرصه سلامت که جانانه تلاش می کنند باید قدردانی کرد.

فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد:مقام معظم رهبری در این شرایط سخت و به پاس قدردانی از پاسداران جبهه سلامت در نشست ستاد ملی کرونا شخصا حضور پیدا کردند و بر لزوم اتخاذ تصمیم های قاطع و همکاری همه دستگاه ها و آحاد مردم برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند.

حیدری گفت: مقام معظم رهبری توصیه های مهمی در خصوص اقدامات و پیگیری های مسئولان مطرح کردند و اصل اولویت در تصمیم گیری ها را سلامت مردم دانستند.

شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست با تاکید بر این مهم که در راه مبارزه با کرونا باید همه دستگاه‌‎ها در کنار هم باشند، افزود: اقدامات خیلی خوبی در منطقه ما صورت گرفت و شاید اگر این اقدامات نبود ما نیز شبیه به برخی استان‌های دیگر شرایط بسیار دشوارتری داشتیم.

او با اشاره به این موضوع که در مبارزه با کرونا نسبت به ایالات متحده و برخی کشور‌های اروپایی پیشگام‌‎تر بودیم، خاطرنشان کرد: میزان مرگ و همچنین بهبودی در کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشور‌های مترقی دنیا، شرایط بهتری را داشته است که این موضوع ماحصل اتحاد و همدلی در ستاد کرونا و مشارکت عمومی بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در راه مبارزه با کووید ۱۹ هنوز جای کار بسیار زیاد است و پاییز و زمستان بسیار سختی را با توجه به شدت افزایش ویروس کرونا، در کنار اپیدمی آنفولانزا، بحران‌های تنفسی بعد از باران و معضل آلرژی، پیش‌رو داریم.

سلمان زاده با بیان اینکه ۲۰۰ نوع ویروس داریم که علائم سرماخوردگی را دارند، عنوان کرد: تمام این ویروس‌ها در فصل‌‎های سرد فعالیت‌شان بیشتر می‌شود و لازم است با اتحاد و هماهنگی بیشتر گام برداریم.

او ادامه داد: استفاده از ماسک به عنوان یک راهکار ساده و در عین حال موثر در کنترل کرونا، آنفولانزا و سایر بیماری‌های تنفسی در جامعه خیلی کمرنگ شده است و باید اقدامات موثری برای اجبار مردم از استفاده از ماسک صورت بگیرد و در این راه یک بمباران اطلاعاتی و تبلیغاتی در این خصوص تشدید شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.