کرونا بی محابا به جلو می‌تازد/مرگ ۲۰ بیمار بر اثر کووید ۱۹ در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد ۲۰ هم استانی دیگر طی دیروز تاکنون، جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس در استودیو سلامت دانشگاه، اظهار کرد: با مرگ ۲۰ هم استانی دیگر طی دیروز تاکنون، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان فارس به هزار و ۳۲۶ نفر رسیده است.

او با اشاره به انجام ۳۵۳ هزار و ۸۴۰ مورد تست بیماری کووید ۱۹ در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۸۰ هزار و ۶۷۴ نفر به قطعیت رسیده است.

علی اکبری بیان کرد: هم اکنون از مجموع هزار و ۳۳۶ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به کرونا، ۱۸۷ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده اند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او افزود: ۶۷ هزار و ۸۴۱ بیمار مبتلا به کروناویروس در فارس بهبود یافته اند که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

اکبری با اشاره به آمار‌های اعلام شده و افزایش تعداد بیماران بستری و فوتی‌ها در استان، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ بیمار نیازمند بستری در بخش‌های کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان وجود دارد که این تعداد، فراتر از ظرفیت پیش بینی شده ما در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک از خانه تا خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را نیز جدی بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار