اخذ گواهینامه صنعت سبز از سوی برخی پتروشیمی‌ها در خوزستان

مدیر کل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: تاکنون ۱۰ شرکت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، موفق به اخذ گواهینامه و تندیس صنعت سبز و صنعت برگزیده سبز شده اند.

محمد جواد اشرفی مدیر کل حفاظت از محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  ضمن تشکر از شرکت‌هایی که بار زیست محیطی کمتری دارند، گفت: تاکنون ۱۰ شرکت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، موفق به اخذ گواهینامه و تندیس صنعت سبز و صنعت برگزیده سبز شده و اقدامات خوب و موثری را در این زمینه انجام داده اند.

او با تقدیر از اجرای پروژه‌های بهبود محیط زیستی در برخی شرکت ها، از اجرایی نشدن پروژه‌های بهبود در برخی شرکت‌های آلاینده و یا کندی اجرای پروژه‌های تعریف شده گلایه کرد.

سلیمانی، رئیس محیط زیست ماهشهر، ضمن بیان برخی قوانین ذیل اصل ۵۰ قانون اساسی و قوانین مربوط به این حوزه، گزارشی از وضعیت زیست محیطی شرکت‌های منطقه در ۶ ماهه اول سال ۹۹ که برگرفته از نتایج آنالیز‌های صورت گرفته از سوی آزمایشگاه محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بود، را ارائه کرد.

محمدرضا قانع رئیس محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز بیان داشت: برخی پروژه‌ها با توجه به جلسات مکرر با مدیران عامل شرکت‌های منطقه تعریف شده و در سال‌های گذشته، هر ۲ سال یکبار، یک شرکت آلاینده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از لیست آلایندگی خارج شده و به مجموعه صنایع سبز پیوسته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.