هر شهروند، یک سفیر سلامت

هر شهروند به عنوان یک سفیر سلامت با دعوت به رعایت نکات بهداشتی می‌تواند ضامن سلامت خود و دیگران باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از شهروندانی که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنترل بیماری کرونا مشارکت می‌کنند، گفت: هر شهروند به عنوان یک سفیر سلامت می‌تواند با دعوت از اطرافیان خود به رعایت نکات بهداشتی ضامن سلامت خود و دیگران باشد.

او با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در گیلان و افزایش تعداد بیماران بستری، حمایت شهروندان از کادر بهداشت و درمان استان را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای رفع این شرایط بحرانی خواستار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی (۲ متر) و رعایت بهداشت دست را برای مهار ویروس کرونا مهم دانست و افزود: رعایت این موارد علاوه بر کنترل بیماری، می‌تواند بار سنگینی از دوش کارکنان بهداشت و درمان استان بر دارد.

حیدرزاده با اشاره به اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: رستوران ها، مراکز خرید و غیره می‌توانند با نوبت دهی اینترنتی یا حضوری و با استفاده از دستگاه‌های فراخوان کننده نسبت به کاهش تراکم افراد موجود در صف یا محل تجمع اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.