مردم رعایت نکنند ممنوعیت‌ها بیشتر می‌شود

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: تداوم روند افزایشی بیماران کرونایی در استان نگران کننده شده است و اگر شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان رعایت نشود ممنوعیت‌های بیشتری را اعمال خواهیم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبیبی جانشین ستاد کرونای استان قزوین در خصوص وضعیت بحرانی استان قزوین در زمینه بیماری کرونا اظهار داشت: وضعیت استان قزوین به گونه‌ای است که اگر رعایت نکات بهداشتی بیشتر نشود باید منتظر شرایط حادتری باشیم و محدودیت‌ها را بیشتر کنیم.

حبیبی اضافه کرد: اگر مردم در معابر عمومی و سطح شهر به طور کامل از ماسک استفاده نکنند و شرایط به وضعیت مطلوبی نرسد بدون تردید محدودیت‌ها را به ممنوعیت تبدیل خواهیم کرد و شرایط فرق خواهد کرد.

او گفت: باید زدن ماسک در میان شهروندان حداقل به ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد تا نگرانی‌ها کاهش یابد و اگر نتوانیم به این شرایط دست یابیم تصمیمات جدی خواهیم گرفت تا با چالش‌های بیشتری مواجه نشویم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: متاسفانه روند ابتلا به کرونا در استان روبه افزایش است و این وضعیت همچنان ادامه دارد لذا انتظار داریم شهروندان از ویروس کرونا وحشت کنند و آن را جدی بگیرند، زیرا هرگاه حساسیت مردم کم شده با شرایط بدتری مواجه شده ایم.

حبیبی اضافه کرد: اگر شهروندان در اجرای مصوبات ستاد کرونا همکاری و مشارکت نکنند ناگزیر هستیم سخت گیری‌های بیشتری را اعمال کرده و محدودیت‌ها را به ممنوعیت تبدیل کرده و وضعیت را تغییر دهیم.

او گفت: از همه شهروندان به ویژه بازاریان، اصناف، کسبه و کارمندان و کارگران، فعالان بخش حمل و نقل و رانندگان تاکسی و اتوبوس درخواست می‌کنیم دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند تا شرایط استان قزوین وخیم‌تر نشده و از بحران عبور کنیم.

حبیبی اظهارداشت: اگر نتوانیم با اعمال محدودیت‌ها روند روبه افزایش بیماری کرونا را کنترل کنیم حتما به سمت ممنوعیت‌های ماه فروردین که تردد‌ها نیز ممنوع شده بود حرکت می‌کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: امیدواریم مردم استان قزوین هشدار‌های کارشناسان بهداشتی و توصیه‌های ستاد کرونا را جدی بگیرند و حتما ماسک زده و از حضور در مراکز جمعیتی خودداری کنند تا بتوانیم با ظرفیت‌های موجود ایجاد شده در بخش بهداشت و درمان و تخت‌های بیمارستانی جوابگوی بیمارانی باشیم که به ویروس کرونا مبتلا شده و جانشان در خطر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.