تشدید محدودیت‌ها در اروپا پس از جولان کرونا

با تشدید شیوع کووید ۱۹ در میان کشور‌های اروپایی برخی دولت‌ها اقدام به وضع قوانین جدید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، به دنبال افزایش شمار مبتلایان جدید در کشور‌های اروپایی، برخی دولت‌ها تصمیم به اعلام قرنطینه کامل، تشدید مقررات محدود کننده و اعلام قانون منع رفت و آمد گرفتند.

بر این اساس، در فرانسه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۶ هزار مبتلای جدید شناسایی شده اند. در اروپا اوضاع از چند هفته پیش رو به وخامت گذاشته است. تمامی کشور‌های اروپایی با این وضع روبرو هستند. بسیاری از کشور‌های اروپایی در روز‌های اخیر قوانین محدود کننده‌ای را اعمال کرده اند. برخی از این کشور‌ها مثل ایرلند، قرنطینه دوباره را در دستور کار خود قرار داده اند. این تصمیمات کم و بیش از سوی مردم و فعالان برخی مشاغل پذیرفته شده است.

در رم، پایتخت ایتالیا صاحبان رستوران‌ها از وضعیت موجود به تنگ آمده و نوشیدنی‌های خود را روی زمین خالی کردند. صاحبان بار‌ها در اعتراض به جدید‌ترین تمهیدات تحمیل شده از سوی دولت، مقادیر زیادی از نوشیدنی‌ها را روی زمین تخلیه کردند.

بنابر تصمیم دولت، سالن‌های تئاتر، سینما‌ها و سالن‌های ورزش به مدت یک ماه تعطیل شده اند. رستوران‌ها و بار‌ها نیز باید در ساعت ۱۸ تعطیل شوند. اعمال وضع قانون منع آمد و شد خشم و سردرگمی مردم را موجب شده است. سایر کشور‌های اروپایی نیز مستثنی نیستند. در اسپانیا مجددا قانون منع رفت و آمد شبانه اعلام شده است. در آلمان، برپایی بازار نوئل نورنبرگ لغو شد.

در بلژیک، تعطیلات مدارس تمدید شد. در این کشور، شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در عرض ۵ هفته ۳ برابر شده است. نگرانی‌ها در اسلوونی تشدید شده است. دولت این کشور تصمیم به سختگیری بیشتر در مقررات قرنطینه و تشدید نظارت بر مرز‌ها گرفته است. از روز چهارشنبه نیز در جمهوری چک بین ساعت ۲۱ و ۵ صبح مقررات منع رفت و آمد به اجرا گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار