اختصاص ۶۰ میلیارد ریال برای احیای جنگل‌های استان همدان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۶۰ میلیارد ریال امسال برای احیای ۲ هزار هکتار از جنگل‌های استان اختصاص یافت.

اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: امسال در دو هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی این استان عملیات احیا، اصلاح ، بذرکاری و بازسازی با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار  اجرا می شود.

او با اشاره به توسعه ۲ هزار هکتاری جنگل های استان طی پارسال افزود: جنگل‌کاری در شهرستان‌های همدان، اسدآباد، نهاوند، ملایر و تویسرکان با درختچه‌هایی نظیر بادام، ارژن و بادامک  در دست انجام است.

خزایی با بیان اینکه  ۵۰۰ هزار هکتار از مراتع استان نیاز به اجرای عملیات احیا و اصلاحی دارد  افزود: امسال در ۲۶ هزار هکتار از اراضی بیابانی در شهرستان‌های کبودراهنگ، فامنین، ملایر و همدان طرح‌های بیابان زدایی  اجرا می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد:احیای هر هکتار مرتع ۲ میلیون تومان، هر هکتار بیابان زدایی پنج میلیون و احیا هر هکتار جنگل پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

خزایی بر مشارکت مردم برای حفظ و احیای جنگل ها و مراتع استان تاکید کرد و گفت: همراهی مردم برای حفظ جنگل ها و مراتع و جلوگیری از آتش سوزی و برداشت بی رویه از آن ها مهمترین راهکار برای حفظ منابع ملی است.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.