استاندار اردبیل:

تمام پرونده‌های تسهیلات کرونا در اردبیل تا پایان آبان ماه تعیین تکلیف شوند

استاندار اردبیل گفت: تمام پرونده‌های تسهیلات کرونا تا پایان آبان ماه امسال در استان اردبیل تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: ۱۵ بانک مسوولیت پرداخت تسهیلات کرونا را برعهده دارند و تا پایان آبان ماه تمام پرونده‌هایی که درخواست وام کرده اند باید تعیین تکلیف شوند.

او با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد درخواست کننده‌های تسهیلات کرونا رانندگان تاکسی هستند گفت: تا بحال ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد فرم درخواست وام پر کرده اند که از این میزان ۸ هزار نفر وام خود را با ۱۲درصد دریافت کرده و مابقی نیز باید تا پایان این ماه تعیین تکلیف کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: یک هزار و ۸۰۰ نفر سهمیه برای استان جهت استفاده از یارانه دستمزد در نظر گرفته شده که افرادی که در واحد‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی آسیب دیده اند و در حال حاضر بیکار هستند و چنانچه در واحد دیگری شاغل شوند وزارت کار یک سوم حقوق یارانه دستمزد آن‌ها را یک سال پرداخت می‌کند.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در اعطای تسهیلات مشاغل خانگی نیز بانک‌های عامل توسعه و تعاون و رفاه کارگران باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا جذب حداکثر تسهیلات اتفاق بیافتد.

او حوزه‌های کشاورزی، ارشاد، گردشگری و صنعت را جزو ردیف‌های تسهیلات مشاغل خانگی برشمرد و گفت: نزدیک ۵ میلیارد تومان به دو بانک عامل توسعه و تعاون و رفاه کارگران معرفی شده که باید با کاهش بروکراسی اداری این وام‌ها پرداخت شود.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مردم بیش از همه چیز به امید نیاز دارند، گفت: عملکرد شفاف و ایجاد اشتغال زایی در بخش خصوصی و دولتی در دل مردم امید ایجاد می‌کند و این مهم با همکاری و دلسوزی و وحدت امکان پذیر است.

بهنام جو ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی آخرین آمار سرمایه در گردش و سرمایه ثابت واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی تحت نظارت خود را احصا و برای جبران کسری اعتبارات در جلسات آتی ارایه کنند تا از اعتبارات سفر رییس جمهور و بانک‌های عامل تامین بودجه شود.

او همچنین از دستگاه‌های حمایتی خواست آخرین وضعیت و مشخصات متقاضیان حایز شرایط اشتغال خود را احصا کنند.

استاندار اردبیل گفت: اشتغال و راست آزمایی شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها انجام شود و باهماهنگی و همکاری ستاد اشتغال و سایت رصد در راست آزمایی اشتغال استان آمار واحدی برای شفافیت موضوع ارایه شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.