افتتاح مرحله نخست باغ‌موزه دفاع مقدس قزوین در سال آینده

معاون استاندار قزوین گفت: مرحله نخست باغ موزه دفاع مقدس قزوین خردادماه سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در آخرین جلسه کارگروه بررسی پیشرفت احداث باغ موزه دفاع مقدس گفت: مرحله اول این باغ موزه خردادماه سال آینده همزمان با سی‌ونهمین سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود البته به شرطی که بخش تامین مالی این طرح با همین روال فعلی پیش برود.

فرخزاد افزود: مرحله اول ساخت این باغ موزه شامل یک طبقه ساختمان اداری با مساحت ۸۰۰ متر مربع و محوطه‌سازی در سایت ۱۰ هکتاری است.

وی اضافه کرد: از این ساختمان اداری به عنوان ستاد مرکزی باغ موزه بهره‌برداری خواهد شد که زمین لازم برای ساخت آن با اعتبار ۳ میلیارد تومانی تملک شده است.

معاون عمرانی استاندار گفت: همچنین برای تکمیل این باغ موزه باید بیش از ۵ هکتار زمین را تملک کرد که از این زمین برای نمایش ادوات نظامی و جنگی دوران دفاع مقدس استفاده خواهد شد.
فرخزاد افزود: با توجه به محل قرارگیری این باغ موزه در کنار آزادراه قزوین-رشت-زنجان، به مسافران عبورکننده از این مسیر هم خدمات فرهنگی در قالب این باغ موزه ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از تکمیل محوطه‌سازی تا پایان امسال، کار نصب تجهیزات و ادوات نظامی باغ موزه ظرف ۲ ماه بعد از آغاز سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.