معاون سیاسی استاندار اردبیل:

حفظ امنیت و منافع استان اردبیل در مرز مطالبه مردم منطقه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: حفظ امنیت و منافع استان اردبیل در مرز مطالبه اصلی مردم منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در حاشیه سفر عراقچی، معاون وزیر امور خارجه به شمال استان گفت: با توجه به اینکه در شورای امنیت ملی مقرر شده، در تصمیم گیری در خصوص مناقشه آذربایجان و ارمنستان، نظر استان اخذ شود، حفظ امنیت و منافع، مطالبه اصلی مردم استان در این خصوص است.

او افزود: حراست از تاسیسات زیربنایی سد‌ها از جمله سد خداآفرین، قیز قلعه سی و سد میل مغان در جریان این مناقشه از جمله مواردی است که مردم استان خواهان آن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: این سد‌ها آب بیش از ۹۰ هزار هکتار از اراضی و آب شرب بیش از ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان را تامین می‌کند.

ندایی به بحث ارتباطی که مردم اردبیل و آذربایجان شرقی با مردم آذربایجان دارند، اشاره کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای از منافقان قصد اختلاف آفرینی بین مردم استان با مردم آذربایجان دارند، در حالیکه ما با کشور آذربایجان همدردی و ارمنستان را محکوم می‌کنیم و ما می‌خواهیم ارمنستان مناطق اشغالی را تحویل آذربایجان دهد.

او تامین امنیت منطقه، قومیت گرایی و ارتباط مردمی ایران با آذربایجان را از جمله دغدغه‌های استان عنوان کرد که پیگیری آن از مسوولان امنیت ملی درخواست می‌شود.

عراقچی، معاون وزیر امور خارجه که قرار است به کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، روسیه و ترکیه سفر کند، قبل از این سفر با حضور در شمال استان از مرز‌ها بازدید و در جریان نقطه نظرات استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی در خصوص مناقشات اخیر قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.