کارتن‌فروشی؛ شغل جدید دلال‌های فضای مجازی/ قاچاقچی‌ها به دنبال فروش اقلام قلابی در کارتن‌های اصل!

فروش کارتن دست دوم در سایت‌های مختلف زمینه بروز تخلف را در بازار لوازم خانگی گسترش داده است.

کارتن دست دوم و راه کلاهبرداری/ کالای دست دوم به اسم کالای نوبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مشاغل کاذب روز به روز در حال گسترش هستند، بروز و ظهور این نوع شغل ها بر اساس پیشرفت تکنولوژی و همچنین افزایش تورم و بیکاری در کشورها، قابل قیاس است. از کلاهبرداری ها فضای مجازی گرفته تا فروش  اجناس و خدماتی نظیر پایان نامه برای دانشجویان از جمله این نوع مشاغل هستند.
 
طی بررسی های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، نوعی معامله جدید در بستر فضای مجازی نیز رویت شد. شغلی کاذب با نام " کارتن فروشی" با قیمت های بالا نوعی جدید از کسب و کار در فضای مجازی است که در بسیاری از موارد موجب شادی سارقان و دلالان هم شده است. در این بین فروش کارتن های نو و دست نخورده تلفن های همراه لوکس، هم راه را برای سارقان تلفن همراه باز کرده است.
 
کارتن دست دوم و راه کلاهبرداری/ کالای دست دوم به اسم کالای نو
 
یکی از فروشندگان کارتن تلفن همراه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به طور اتفاقی متوجه شدم کارتن تلفن همراه خریدار دارد، جلوی یکی از مجمع‌های تجاری فروش تلفن همراه، یک دلال کراتن تلفن همراه را من را به قیمت ۶۰۰ هزار تومان خریداری کرد.
 
طبق بررسی ها در اطراف این مجمع تجاری متوجه شدیم این روند در بیرون پاساژهای فروش تلفن همراه امری طبیعی است، سرنخ های بدست آمده نشان می دهد که این کارتن ها برای فروش اجناس قاچاق و همچنین تلفن های همراه سرقت رفته بسیار کاربرد دارد این کارتن ها جمع آوری و به یک گروه تحویل داده می شود.
 
فروش انواع کارتن دست دوم در فضا‌های مجازی و بازار‌های کشور مورد توجه کاربران و افراد جامعه قرار گرفته به طوری که راه کلاهبرداری از این طریق رایج شده است. فروشنده‌های انواع کارتن دست دوم معمولا افرادی هستند که اجناس مختلفی به خصوص لوازم خانگی خریداری می‌کنند و کارتن آن را معمولا در سایت‌های فروش اجناس دست دوم به حراج می‌گذارند.

کارتن دست دوم و راه کلاهبرداری/ کالای دست دوم به اسم کالای نو


بیشتر بخوانید

طبق پیگیری ها از اتحادیه فروشندگان کارتن، کاغذ و مقوا مطلع شدیم که فروش این نوع اجناس ارتباطی به اتحادیه ندارد و خارج از قوانین معاملات در بازارها انجام می شود. راه تخلف در این زمینه به این شکل است که فروشنده‌ها معمولا این کارتن ها را به افرادی می‌فروشند که انواع تلویزیون، یخچال و... را به صورت قاچاق و بدون کارتن وارد کشور می‌کنند و پس از خرید کارتن، لوازم خود را با قیمت بالاتر می‌فروشند.
 
قطعا رسیدگی به این نوع جرائم ورود پلیس فتا و پیگیری رد تخلف این فروشندگان را می طلبد.  قابل توجه است که برخی دیگر از افرادی هستند که لوازم خانگی دست دوم را پس از تعمیر، در این کارتن‌ها قرار می‌دهند و به نام کالای نو و آکبند در بازار به فروش می‌رسانند.

نحوه شناخت کالای دست دوم و قاچاق از کالای اصل

با این وجود خریداران هنگام خرید هر نوع کالایی به خصوص لوازم خانگی حتما به سریال درج شده روی کارتن و کالا توجه نمایند که این دو سریال با یکدیگر تطابق داشته باشند در غیر این صورت کارتن مورد نظر برای کالای داخل آن نیست.
 
کارتن دست دوم و راه کلاهبرداری/ کالای دست دوم به اسم کالای نو

علاوه بر این ها، بسیاری از کالا‌هایی که سریال آن‌ها با کارتن آن مطابقت ندارند، سرقتی هستند و فرد سارق به دلیل اینکه بتواند کالای خود را به راحتی بفروشد، اقدام به خرید کارتن دست دوم کرده است که در این صورت مشکلات مختلفی ممکن است برای فرد خریدار به وجود آید.
 
کارتن دست دوم و راه کلاهبرداری/ کالای دست دوم به اسم کالای نو

تعداد زیاد آگهی‌های کارتن دست دوم در سایت‌های مختلف نشان از تقاضای زیاد توسط این گونه از متخلفان دارد با این وجود مردم و خریداران لوازم خانگی هم بیش از پیش نسبت به این موضوع حواس جمع باشند. البته در قسمت دیگر ماجرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم برای رسیدگی به این موارد که بیانگر تلاش قاچاقچیان برای قانونی فروختن اجناس خود است، باید ورود کرده و از ادامه این روند جلوگیری کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
هردم از این باغ بری می‌رسد
Germany
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
کشور رو هوا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
مملکت بی در و پیکر
Canada
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
خوبه کارتن حذف بشه
و اگر کارتن هم از خارج آمد
مهر باطل رویش بکشند و با ثبت تاریخ
تا ازش استفاده نشه
Canada
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
خدایا کی متوجه کار خلاف مون خواهیم شد
ملت فقط از فروشگاه های معتبر خرید کنند
از دلال خرید نکنید
اگر نخرید .این کار عیر قانونی و اخلاقی از بین خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
چشم دولت روشن
آخرین اخبار