وزیر خارجه عربستان: عادی‌سازی روابط با اسرائیل در نهایت عملی می‌شود

وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی وقیحانه اذعان کرد این کشور در نهایت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اجرایی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه العهد، وزیر خارجه عربستان اذعان کرد سازش با رژیم صهیونیستی رخدادی است که در نهایت اتفاق خواهد گفت.

فیصل بن فرحان که کشورش سالهاست روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی دارد، گفت عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض در نهایت رخ خواهد داد. وزیر خارجه عربستان تنش‌های گاه به گاه میان ریاض و واشنگتن را تصادفی دانست و گفت روابط دو کشور بر پایه منافع دو جانبه است.

وزیر خارجه عربستان در تلاش برای زمینه سازی سازش کشورش با صهیونیست‌ها مدعی شد تحقق «صلح» و ثبات دائم در خاورمیانه با توافق همیشگی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد. عادی سازی روابط اجرایی می‌شود، اما تشکیل دولت فلسطینی ضرورت دارد.

فرحان ادعا‌های مقامات اماراتی درباره حذف طرح الحاق کرانه باختری در ازای توافق نامه عادی سازی با رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت: اگر از این منظر نگاه کنیم، این امر کمک می‌کند تا زمینه بازگشت احتمالی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به میز مذاکره فراهم شود.

پیشتر روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد محمد بن سلمان بزرگترین عادی کننده روابط با اسرائیل است. این رسانه صهیونیستی تاکید کرد ولیعهد عربستان هر چند از پیوستن به جرگه سازش کنندگان علنی روابط با رژیم صهیونیستی پرهیز می‌کند، کماکان روابط مخفیانه میان تیم خود با نمایندگان ارشد رژیم صهیونیستی را حفظ می‌کند.

چندی پیش روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد محمد بن سلمان در سخنانی گفته است در صورتی که عربستان به عادی سازی روابط با اسرائیل دست زدند، ایران و مردم عربستان او را خواهند کشت. این روزنامه به نقل از «حیم سبان»، میلیاردر اسرائیلی- آمریکایی و دوست نزدیک محمد بن سلمان نقل کرد که گفته او نمی‌تواند به عادی سازی روابط با اسرائیل به مانند همسایگانش بپردازد؛ چرا که در چنین صورتی از سوی ایران، قطر و مردم عربستان کشته خواهد شد.

ولیعهد عربستان به داشتن روابط مخفیانه با مقامات صهیونیست شناخته شده است و تنها منتظر فرصتی مناسب برای علنی سازی آن است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار